تسلا تقریبا 363000 خودرو را به دلیل نقص خودران فراخوان می کند

این فراخوان بر مدل‌های S، X، 3 و Y تسلا تأثیر می‌گذارد. در شرایط خاص، نرم‌افزار Full Self-Driving Beta (FSD) این شرکت می‌تواند باعث رانندگی ناایمن خودروها از طریق چراغ‌های زرد ساکن، عبور از علائم توقف، عدم رعایت سرعت شود. را محدود کنید، یا مستقیماً از خطوطی که فقط در گردش هستند خارج شوید.

تصویر بزرگ: جاه طلبی های خودروهای خودران تسلا سال هاست که با انتقادهای قابل توجهی روبرو بوده است. فشارها در سال جاری متوقف نشده است، با محکومیت بسیار عمومی در جریان سوپر بول و نظرات منفی یکی از غول های صنعت فناوری. فراخوانی صدها هزار خودرو به دلیل نقص عملکرد خودکار نمی تواند به وضعیت شرکت کمک کند.

اوایل این ماه، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، ماسک را به دلیل نحوه تبلیغ تسلا FSD در سال 2016، “بی صداقت” خواند. وزنیاک و همسرش ده ها هزار دلار برای ارتقای تسلا پس از نمایش FSD در سال 2016 سرمایه گذاری کردند که یکی از مدیران تسلا اخیرا اعتراف کرده بود که روی صحنه رفته است. .

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) به تسلا توصیه کرد که نزدیک به 363000 خودرو را به دلیل مشکلات نرم افزار خودران این شرکت فراخوان دهد. تسلا این مشکل را از طریق یک به‌روزرسانی هوایی حل خواهد کرد.

NHTSA برای اولین بار در اواخر ماه گذشته با تسلا در مورد این مشکل تماس گرفت. تسلا با تجزیه و تحلیل دولت مخالفت کرد، اما به طور داوطلبانه دستور فراخوانی در این ماه را “به دلیل احتیاط فراوان” داد.





منبع

متدولوژی این بنیاد زیر سوال رفته است و موسس آن شرکتی را اداره می کند که نرم افزارهای رقیب تولید می کند. ماسک این تبلیغ را به عنوان تبلیغات رایگان برای تسلا رد کرد.

این شرکت این پچ را برای بهبود FSD در چند هفته آینده توزیع خواهد کرد. از آنجایی که مالکان تسلا مجبور نیستند برای رفع این مشکل، خودروهای خود را به نمایندگی ها یا تعمیرگاه ها بیاورند، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در توییتی اصطلاح فراخوان را «نابهنگام» خواند.

خودروهای خودران سایر شرکت‌ها اخیراً شکایت مقامات حمل و نقل کالیفرنیا را برانگیخته است. در یک مورد، ناوگان روباتاکسی یک تقاطع را مسدود کرد. در حوادث دیگر، اپراتورهای روباتاکسی با تماس با 911 زمانی که مسافران در خودروهای خودران به خواب رفتند، وقت پاسخ دهندگان اولیه را تلف کردند.

قطعا. کلمه «یادآوری» برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری غیرقانونی است و کاملاً اشتباه است!

— ایلان ماسک (@elonmusk) 16 فوریه 2023

این فراخوان تنها آخرین مشکلی است که تسلا در مورد FSD با آن مواجه شده است. یک تبلیغ در حین Super Bowl از پروژه سپیده دم نشان داد که یک تسلا در حال اجرا با FSD است که به مانکن هایی با اندازه کودک برخورد می کند و خطاهای مختلف دیگری مرتکب می شود.

بخونید:  MSI مانیتور گیمینگ G253PF 380Hz متمرکز بر ورزش های الکترونیکی را معرفی کرد