جو بایدن فکر می کند که پیوندهای ایلان ماسک با سایر کشورها باید “نگاه شود”

اظهارات رئیس جمهور تنها چند هفته پس از گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد دولت وی در حال بحث در مورد اینکه آیا برخی از سرمایه گذاری های تجاری ماسک باید مشمول بازنگری امنیت ملی شوند، با ارتباط عربستان سعودی برای بررسی بیشتر مطرح می شود.

من ۲۴ سال است که خبرنامه هفتگی خود را درباره ژئوپلیتیک می نویسم.

هنگامی که از کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در مورد گزارش های بررسی امنیت ملی در ماه گذشته سؤال شد، گفت که آنها “صحت ندارند”.

دیگر سیاستمداران از برخورد ماسک با سعودی ها نگران هستند. سناتورهای ران وایدن و کریس مورفی خواستار “بررسی کامل” توافق توییتر شده اند. با توجه به سابقه رژیم سعودی در زندانی کردن منتقدان، جاسوسی در توییتر و قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار واشنگتن پست، رژیم سعودی باید از دسترسی به اطلاعات حساب توییتر، پیام‌های مستقیم و سایر داده‌هایی که می‌تواند برای شناسایی مخالفان سیاسی استفاده شود مسدود شود. وایدن گفت: برای سرکوب انتقاد از خانواده سلطنتی.





منبع

ماسک در 12 ماه گذشته بیشتر درگیر سیاست جهانی بوده است و اغلب خشم بسیاری را برانگیخته است. شرکت SpaceX مدیرعامل این شرکت از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از 25000 پایانه استارلینک را تامین کرده است که هزینه آن تا پایان سال به بیش از 100 میلیون دلار خواهد رسید. اما بسیاری از حسن نیت او زمانی از بین رفت که او یک نظرسنجی بحث برانگیز طرح صلح را توییت کرد که خشم بسیاری از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برانگیخت.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه از بایدن پرسیده شد که آیا ماسک تهدیدی برای امنیت ملی است و آیا کمکی که از عربستان سعودی برای خرید توییتر دریافت کرده باید مورد بررسی قرار گیرد یا خیر؟ ماسک با 1.89 میلیارد دلار سهام در این شرکت.

چه اتفاقی افتاده؟ ایلان ماسک بار دیگر مورد توجه دولت آمریکا قرار گرفته است. به همین مناسبت، رئیس جمهور جو بایدن گفته است که روابط مالک توییتر با سایر کشورها “شایسته بررسی است.”

بایدن گفت: «من فکر می‌کنم که همکاری و/یا روابط فنی ایلان ماسک با دیگر کشورها شایسته بررسی است.» “اینکه آیا او کار نامناسبی انجام می دهد یا نه – من این را پیشنهاد نمی کنم. من پیشنهاد می کنم ارزش نگاه کردن را دارد و این تمام چیزی است که می گویم.”

من صادقانه بدون ترس یا لطف می نویسم و ​​به روز رسانی این هفته تفاوتی نداشت.

— ian bremmer (@ianbremmer) 11 اکتبر 2022

بخونید:  دانلود Google Nearby Share - 1.0.787 بتا