صرافی FTX سقوط می‌کند و موج‌های شوک «لرزه‌ای» را در سراسر صنعت کریپتو ارسال می‌کند

رکود بانکی زمانی است که تعداد زیادی از سپرده گذاران برای خارج کردن پول خود از بانک مراجعه می کنند. معمولا زمانی اتفاق می افتد که مردم فکر می کنند موسسه در شرف ورشکستگی است. از آنجایی که بیشتر پول یک بانک فقط روی کاغذ وجود دارد و در خزانه محلی نیست، اکثر سپرده گذارانی که به دنبال برداشت وجوه هستند، دست خالی می روند و وحشت را بیشتر می کنند.

ارزهای رمزپایه در روز چهارشنبه با سقوط صرافی FTX به سقوط ادامه دادند. پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرد تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا تجارت FTX به طور غیرقانونی برداشت مشتری را در اوایل هفته انجام داده است یا خیر، پلتفرم معاملاتی میلیاردر رمزنگاری Sam Bankman-Fried را تجربه کرد که معمولاً به آن “عمل بانکی” می گویند.

فوربس خاطرنشان می کند که این تغییر باعث یک اثر موجی شد که باعث شد ارزش بیت کوین در روز سه شنبه 10 درصد و در چهارشنبه هفت درصد دیگر به 17056 دلار کاهش یابد – پایین ترین سطح در دو سال گذشته. بیت کوین از پایین ترین سطح صبح امروز به ریزش خود ادامه داد و تا زمان نوشتن این مقاله به 16034.70 دلار رسید که بیش از 5000 دلار کمتر از معاملات یک هفته پیش بود.

فوربس خاطرنشان کرد: «تحلیلگران برنشتاین این افت را نتیجه یک «تغییر لرزه‌ای» در صنعت می‌دانند.





منبع

به گفته CZ، بایننس هیچ ارتباطی با بحران FTX نداشت. او تاکید می کند که این یک “طرح اصلی” برای عقب نشینی از معامله نبود. بررسی دقیق هنوز در حال انجام است، که نشان می دهد علیرغم آنچه “منابع ناشناس” CoinDesk می گویند، توافق لغو نشده است.

بخونید:  AMD Radeon RX 7900 XTX Review

در مورد Bankman-Fried، FTC ادعا می کند که او توکن های FT سرمایه گذاران (FTT) را به سایر وام دهندگان رمزنگاری مانند BlockFi و Voyager Digital وام داده است. او همچنین چندین قرارداد تبلیغاتی با تیم های ورزشی و ورزشکاران برای ترویج FTX منعقد کرد.

CK توصیه کرد: “توکن های FT را معامله نکنید. اگر کیف دارید، کیف دارید. خرید و فروش نکنید.”

عواقب آن در بقیه بخش نیز احساس شد. اتریوم در روز چهارشنبه 9 درصد کاهش داشت و 30 درصد کمتر از یک هفته قبل است. سهام در کوین بیس 18 درصد از ارزش خود را در دو روز گذشته کاهش داد و به پایین ترین حد خود نزدیک شد.

احتمالاً تصمیم عاقلانه ای است که با توجه به اینکه سکه راهی جز بالا یا پایین رفتن ندارد. FTT بانکمن-فرید در روز چهارشنبه هفت درصد کاهش یافت. توکن ها هفته گذشته نسبتا ثابت بودند و در حدود 25 دلار بودند. از زمان انتشار، ارزش توکن ها 2.50 دلار است که 90 درصد سقوط آزاد است. فروش در این زمان عملاً یک ضرر کلی خواهد بود، مگر اینکه در سپتامبر 2019 سرمایه گذاری کرده باشید، زمانی که زیر 2 دلار معامله می شد.

آخ! صرافی کریپتو FTX با سقوط 85 درصدی امروز و 90 درصدی کامل از قیمت 25.78 دلاری هفته گذشته، تقریباً دچار یک فروپاشی کامل شد. این سقوط به دنبال ادعاهایی مبنی بر عقب نشینی بایننس از یک معامله ادغام و آغاز تحقیقات FTC در مورد سوء مدیریت FTX با درخواست های برداشت رخ می دهد. این توکن اکنون کمتر از 3 دلار ارزش دارد.

بخونید:  باتری های قابل تعویض در خودروهای برقی امکان پذیر نیست، اما یک پیشرفت بزرگ می تواند بازی را تغییر دهد.

پیش از این ترس، صرافی رقیب بایننس طبق گزارش ها در حال مذاکره برای ادغام با FTX بود اما از این معامله عقب نشینی کرد. در پاسخ، Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس که اغلب به عنوان CZ شناخته می شود، توییتی منتشر کرد. حاوی یادداشتی که او برای همه کارمندان Binance فرستاد.