سازنده تقلب Destiny 2 Bungie را به هک و مهندسی معکوس متهم می کند

باید دید در نهایت کدام طرف اینجا پیروز خواهد شد. ما مطمئناً مجهز به قضاوت قانونی در اینجا نیستیم، اما احتمالاً می توان گفت که این پرونده آنقدرها هم که فکر می کنید واضح نیست. با این وجود، در صورت آشکار شدن هر گونه تحول مهم، شما را در جریان وضعیت قرار خواهیم داد.



منبع

اگرچه توافق‌نامه کاربری فعلی Bungie به آن اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های بازیکنان خود را برای شناسایی نرم‌افزار تقلب اسکن کند، اما همیشه اینطور نبود. بر اساس یک ادعای متقابل ارائه شده توسط می، نسخه «توافقنامه مجوز نرم‌افزار محدود» Bungie که در طول دوره‌هایی که توسعه‌دهنده به دستگاه خود دسترسی داشت امضا کرده بود، حاوی هیچ زبانی نبود که چنین نفوذی را مجاز کند.

TOS رو به روی کاربر Phoenix Digital و DMCA حاوی مهندسی معکوس نرم‌افزاری هستند که از زبان جلوگیری می‌کنند، اما این دقیقاً همان کاری است که شرکت می‌گوید Bungie در این مورد انجام داده است. به گفته فینیکس دیجیتال، فردی که تحت نام مستعار «مارتین زینیو» فعالیت می‌کند) یکی از محصولات هک Destiny 2 این شرکت را پس از خرید مجوز (و در نتیجه موافقت با شرایط آن) مهندسی معکوس و دیکامپایل کرده است.

به هر حال، علاوه بر استفاده از این دسترسی ادعایی برای خواندن داده‌های سیستم و فایل‌های شخصی خود، می همچنین ادعا می‌کند که Bungie از آن برای نظارت بر سایر کارمندان شاغل در شرکت مادر AimJunkies، Phoenix Digital، استفاده کرده است.

اگر با سردرگمی سرتان را خار می‌دهید، در اینجا مقداری وضوح وجود دارد: وقتی می‌گوییم هک کردن، منظورمان این نیست که گروهی از توسعه‌دهندگان Bungie به همراه تیم AimJunkies وارد لابی PvP Destiny 2 شده‌اند و به طور جمعی aimbot را روشن کرده‌اند. AimJunkies بانجی را به هک کردن آن متهم می کند ماشین شخصی یکی از اعضای تیمش: جیمز می.

بخونید:  فراری اکنون رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرد

با توجه به می و شواهد موجود در دادخواست متقابل AimJunkies، Bungie چندین بار بین سال‌های 2019 تا 2021 به دستگاه خود دسترسی داشته است. می معتقد است که این امر نقض قانون تقلب و سوء استفاده رایانه‌ای است. CFAA بخشی از قانون ایالات متحده است که برای اولین بار در سال 1986 تصویب شد. دستورالعمل اصلی آن ممنوعیت ورود عمدی به یک سیستم کامپیوتری بدون مجوز یا “بیش از مجوز” است. این قانون طی سال‌ها شاهد اصلاحات متعددی بوده است که هر کدام به منظور رسیدگی به پیشرفت سریع فناوری محاسباتی و پیامدهای این پیشرفت بر امنیت است.

متن این قانون تاکید زیادی بر دسته خاصی از رایانه های “محافظت شده” دارد، به ویژه آنهایی که توسط مؤسسات مالی یا دولت ایالات متحده استفاده می شوند. با این حال، CFAA بسیار گسترده تر از آن به کار گرفته می شود.

در متن: این هرگز بر کسی پوشیده نبود که استودیوهای سازنده بازی های چند نفره طرفداران گسترده هکرها نیستند. هم استودیوها و هم سازندگان تقلب در یک مسابقه تسلیحاتی همیشگی قرار دارند و هر دو طرف قبل از اینکه در نهایت توسط طرف مقابل خنثی شوند، فقط مزایای موقتی به دست می آورند. سال گذشته بانجی در جستجوی راه‌حلی دائمی‌تر برای برخی از مشکلات کلاهبردار خود، علیه خالق هک AimJunkies شکایت کرد. با این حال، AimJunkies کت و شلوار را دراز کشیده نگرفته است – در پاسخ، متهمان دعوی دعوی متقابلی را مطرح کرده اند که Bungie را به هک کردن آنها متهم کرده است.

بخونید:  GPU Architecture Deep Dive: AMD RDNA 3, Intel Arc Alchemist and Nvidia Ada Lovelace

بحث CFAA تنها بحثی نیست که می و همکارانش به آن مسلح شده اند. فینیکس دیجیتال پس از طفره رفتن از یک استدلال DMCA در شکایت اصلی که توسط Bungie ارائه شده بود، جدول را تغییر داد و ادعا کرد که در واقع این Bungie است که با قوانین DMCA مخالفت کرده است.