طراح سونیک یوجی ناکا و دو نفر دیگر در رسوایی تجارت داخلی Square Enix دستگیر شدند


به طور خلاصه: مقامات ژاپنی در 24 ساعت گذشته سه نفر را به دلیل تجارت داخلی دستگیر کردند. حداقل دو نفر از آنها کارمندان سابق غول بازی های ویدیویی Square Enix هستند، از جمله یوجی ناکا، رئیس استودیو افسانه ای سابق تیم Sonic. این اتهامات ناشی از معامله سهام یک توسعه دهنده کوچک به نام Aiming است.

در سپتامبر 2020، Square Enix یک بازی موبایل Dragon Quest با عنوان Dragon Quest Tact معرفی کرد. یک استودیوی کوچک و نسبتا ناشناخته به نام Aiming روی این پروژه کار می کرد. برخی از کارمندان اسکوئر انیکس شنیده بودند که این توسعه‌دهنده در حال کار بر روی یک ورودی جدید برای فرنچایز محبوب DQ قبل از اعلام است و سهام زیادی را در شرکت خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری ژاپنی FFN، مقامات توکیو شامگاه پنجشنبه تایسوکه سازاکی را به اتهام تجارت خودی دستگیر کردند. سازاکی که بر روی فرنچایزهایی مانند Final Fantasy و Kingdom Hearts کار کرده بود، بین دسامبر 2019 تا فوریه 2020 سهامی به ارزش 27.2 میلیون ین (194000 دلار آمریکا) در Aiming خریداری کرد. مقامات ادعا می کنند که این خرید پس از اطلاع سازاکی از جزئیات پروژه Dragon Quest انجام شده است. .

دوست سازاکی، فومیاکی سوزوکی، با اتهامات مشابهی مواجه است. او ظاهراً با خرید 162000 سهم سازاکی وارد عمل شد و او را به یک هم‌دینگر تبدیل کرد.

پلیس توکیو مظنون سوم – یوری ناکا – را دستگیر کرد. اگر نام آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که ناکا یکی از سازندگان بازی اصلی Sonic the Hedgehog و رئیس بعدی استودیو مسئول این سری، تیم Sonic بود. رزومه او همچنین شامل کار بر روی بازی های محبوبی مانند Phantasy Star I&II، Nights into Dreams و Ghouls ‘n Ghosts است.

بخونید:  آخرین فناوری پوشیدنی ادوبی نوید لباس های پویا را می دهد که با فشار دادن یک دکمه می توانند تغییر کنند.

اخیراً او به عنوان کارگردان پلتفرمر Balan Wonderworld فعالیت می کرد. آن بازی شکست خورد و ناکا Square Enix را ترک کرد. در آوریل 2020، او از ناشر شکایت کرد و ادعا کرد که به اشتباه از پروژه به دلیل اختلاف نظر در مورد پایداری بازی شش ماه قبل از انتشار و شکست بعدی آن اخراج شده است.

پلیس ادعا می کند که ناکا قبل از انتشار عمومی از معامله هدفمند اطلاع داشت و 10000 سهام شرکت را به ارزش 2.8 میلیون ین (20000 دلار آمریکا) خریداری کرد. مقامات او را به نقض قانون مبادلات و ابزارهای مالی ژاپن متهم کردند.

پلیس اشاره نکرد که آیا هیچ یک از مظنونان سهام خود را برای سود فروخته اند یا خیر. اسکوئر انیکس در مورد این وضعیت اظهار نظری نکرده است.

اعتبار تصویر: ایو تننوین



منبع