فروش ایستگاه های کاری رایانه های شخصی در سال 2022 2.1 درصد رشد کرد، اما سال 2023 سال سختی خواهد بود.

شرکت تایوانی ایسوس برای حفظ جایگاه کوچکتر خود در فضای ایستگاه های کاری دسکتاپ (+24.3 درصد سالانه برای 0.3 درصد سهم بازار) NEC را برای چهارمین جایگاه پشت سر گذاشت، در حالی که شرکت ژاپنی NEC با بدترین نتایج تجاری (-22.7 درصد، 0.3 درصد سهم بازار) مواجه شد. ) در رده پنجم قرار بگیرد.

به طور خلاصه: در اوایل سال جاری، IDC اعلام کرد که فروش جهانی رایانه های شخصی در سال 2022 28 درصد کاهش یافته است. با این حال، بازار ایستگاه های کاری رایانه های شخصی جانوری کاملاً متفاوت است که علیرغم رکود توانسته رشد کند.

IDC گفت: برای کل سال، بازار با فروش نزدیک به 7.7 میلیون دستگاه، رشد 2.1 درصدی را تجربه کرد که در مقایسه با 7.5 میلیون دستگاه در سال 2021، یک رکورد شکسته بود. پذیرش ایستگاه کاری سیار در بحبوحه همه‌گیری کووید-19، دستاوردهای سال 2022 از «بازیابی ایستگاه کاری رومیزی» (به دلیل بازگشت کارمندان به دفتر) حاصل شد، در حالی که بخش تلفن همراه کسب‌وکار دچار مشکل شد.

IDC گفت: پس از خماری همه‌گیر و بازگشت به دفتر، IDC کاهش 4.2 درصدی محموله‌های جهانی را برای سال 2023 پیش‌بینی می‌کند. شرکت تحقیقات بازار نتیجه گرفت، با این حال، محموله‌ها باید در سال‌های 2024 و 2025 به بهبودی کامل بازگردند.



منبع

جی چو، مدیر تحقیقات IDC، گفت: بین سه ماهه سوم سال 2021 و سه ماهه دوم سال 2022، بازار ایستگاه های کاری رایانه های شخصی چهار فصل متوالی را با محموله های بیش از مرز دو میلیون واحد تجربه کرد. چو گفت، نتیجه ای “بسیار فراتر از هنجارهای تاریخی” که در نهایت ثابت شد “در مواجهه با بودجه های فشرده و تورم مداوم، ناپایدار است.”

بخونید:  متا ایده BeReal را برای استفاده بالقوه به عنوان یک ویژگی آینده اینستاگرام دنبال می کند

IDC همچنین داده‌هایی را برای پنج شرکت بزرگ در بازار ایستگاه‌های کاری ارائه می‌دهد که دل در جایگاه اول و ۴۱.۴ درصد سهم بازار را حفظ کرده است. در پایان سال 2022، شرکت مستقر در تگزاس به لطف یک “رویکرد سنجیده” برای مدیریت موجودی، 6.4 درصد رشد کرد و حدود 3.1 میلیون ایستگاه کاری ارسال کرد. شرکت HP با تمرکز مداوم بر عوامل شکل تلفن همراه در رتبه دوم قرار گرفت (+ 1.2 درصد نسبت به سال گذشته)، در حالی که فروشنده رتبه سوم Lenovo رشد منفی (-3.2 درصد) را به دلیل کاهش تقاضا برای پرمیوم و ارزش خود تجربه کرد. مدل های ردیفی

آخرین اعداد ارائه شده توسط International Data Corporation (IDC) تصویری تلخ و شیرین از بازار ایستگاه های کاری رایانه های شخصی را به تصویر می کشد. این بخش در سال 2022 رشد کرد و در ابتدای سال “حرکت قوی” را تجربه کرد در حالی که سه ماهه آخر را با اشباع و واقعیت اقتصادی بدتر به پایان رساند.