فورد از “عاقبت حماسی” F-150 لایتنینگ تمام الکتریکی خبر می دهد

این خودروساز گفت که اصل راهنمای آن برای T3 این است که کامیونی بسازد که مردم در عصر دیجیتال به آن اعتماد کنند – یعنی کامیونی که کاملاً قابل به‌روزرسانی باشد و دائماً در حال بهبود باشد. فورد گفت که این پیکاپ همچنین باید براق، آیرودینامیک، سریع، مدبر و انعطاف پذیر باشد، و افزود که علاوه بر این باید سریع شارژ شود، برد طولانی داشته باشد، دارای قدرت قابل صادرات باشد و “مثل جهنم” سخت باشد. اوه، و قابلیت یدک کشی و حمل آن باید تا حدی باشد.

F-150 Lightning مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت، اما مشکلات تولید باعث کندی عرضه شد. ماه گذشته، این خودروساز به دلیل مشکل احتمالی باتری که از آن زمان اصلاح شده است، تولید و ارسال را متوقف کرد.

به گفته بیل لی فرماندار تنسی، این پروژه تنها بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ این ایالت است. پس از بهره برداری کامل، این مرکز می تواند سالانه نیم میلیون کامیون برقی تولید کند.

همین هفته گذشته، فورد گفت که انتظار دارد بخش خودروهای برقی خود به نام Model e در سال 2023 حدود 3 میلیارد دلار ضرر کند. جان لاولر، مدیر مالی فورد، در تماسی با خبرنگاران، مدل e را یک استارت‌آپ خودروهای برقی در فورد توصیف کرد. این مدیر اجرایی افزود: «همانطور که همه می‌دانند، استارت‌آپ‌های برقی در حالی که روی قابلیت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، دانش را توسعه می‌دهند، حجم تولید می‌کنند و سهمی به دست می‌آورند ضرر می‌کنند».

پردیس 5.6 میلیارد دلاری با نام شهر بیضی آبی در اواخر سال 2021 معرفی شد و دارای یک مرکز تولید خودرو و یک کارخانه تولید باتری خواهد بود. انتظار می رود که این پردیس بزرگ حدود 6000 شغل ایجاد کند.

بخونید:  لپ تاپ گیمینگ دل G16 با صفحه نمایش 16 اینچی QHD 165 هرتزی عرضه می شود

فورد در حال توسعه این کامیون در کنار کارخانه مونتاژ جدید خود در استانتون، تنسی، حدود 45 دقیقه در شمال شرقی ممفیس است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد پروژه T3 در دست نیست، اما بعید است که این نام از مرحله طراحی خارج شود. با هر شانسی، پیش از تولید برنامه ریزی شده برای سال 2025، اطلاعات بیشتری در مورد این کامیون جدید خواهیم شنید.



منبع

جیم فارلی، مدیر عامل فورد، گفت که پروژه T3 نشان‌دهنده فرصتی است که یک بار در زندگی برای متحول کردن کامیون آمریکا وجود دارد. پی جی اورورک زمانی پیکاپ های آمریکایی را به عنوان “ایوان پشتی با موتور متصل” توصیف کرد. خوب، این کامیون جدید مانند هزاره فالکون خواهد بود – با یک ایوان پشتی متصل شده است.”

آینده نگر: F-150 لایتنینگ تمام الکتریکی فورد هنوز یک کالای داغ در دنیای خودروهای برقی است، اما این موضوع مانع از بحث در مورد جانشین آبی بیضی نمی شود. پروژه T3، مخفف «Trust The Truck»، نام رمز «عاقبت حماسی» این خودروساز برای لایتنینگ است.