متا شروع به اخراج هزاران نفر از این هفته می کند

حتی اگر جاه‌طلبی‌های VR/AR شرکت آن را به سمت پایین بکشاند، متا در روند بستن کمربند پاییز تنها نیست. آمازون هفته گذشته تعطیلی استخدام را اعلام کرد و دلیل آن تلاطم اقتصاد کلان بود.

همچنین هفته گذشته، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، راه خود را با نیمی از کارکنان شرکت جدا کرد تا هزینه‌ها را در مقابل بدهی‌ای که توییتر پس از خرید شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار با آن مواجه کرده بود، کاهش دهد. با این حال، عدم ارائه اخطار قانونی مورد نیاز به کارمندان، منجر به یک دعوای دسته جمعی شد. توییتر حتی ممکن است مجبور شود برخی از کارگران را دوباره استخدام کند، زیرا آنها به اشتباه اخراج شده اند، یا شرکت اکنون به اهمیت آنها پی برده است.

فشارهای شغلی در همه این شرکت‌ها با پس‌زمینه یک خماری عمومی پس از همه‌گیری در بخش‌های مختلف فناوری اتفاق می‌افتد. اشتیاق مشتریان به قطعات رایانه شخصی، تبلت ها، تلفن ها و کروم بوک ها اخیراً کاهش یافته است، زیرا بسیاری از رکود اقتصادی در آینده نگران هستند.



منبع

در اواخر ماه اکتبر، متا گزارش داد که درآمد و درآمد سه ماهه سوم میلیاردها دلار به همراه بیش از نیم تریلیون دلار از دست دادن ارزش بازار در سال گذشته کاهش یافته است. سهام این شرکت نیز از سپتامبر گذشته کاهش یافته است. بسیاری دلیل این مشکل را سرمایه‌گذاری متا در آزمایشگاه‌های واقعیت بخش متاورس می‌دانند که در طول سال‌های 2021 و 2022 میلیاردها نفر را از دست داده است.

یکی از سخنگویان متا از اظهار نظر خودداری کرد و به اظهارات مارک زاکربرگ در جریان تماس مالی اواخر سه ماهه سوم اکتبر اشاره کرد. زاکربرگ تلاش کرد تا اندازه اخراج‌ها را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که برخی از تیم‌های متا رشد کرده یا کوچک می‌شوند و تا پایان سال 2023 شرکت به همان اندازه یا تا حدودی کوچک‌تر خواهد شد.

بخونید:  باگ CryptoAPI 99 درصد از سرورهای ویندوز را آسیب پذیر می کند

زاکربرگ از صمیم قلب معتقد است که متاورس آینده است و نام شرکت خود را به نام آن تغییر می دهد. با این حال، برخی دیگر فکر می‌کنند که بیشتر فعالیت‌های تجاری Metaverse در چند سال آینده بسته می‌شوند.

منابع به وال استریت ژورنال گفته اند که متا از روز چهارشنبه اخراج های گسترده ای را آغاز خواهد کرد. هزاران کارمند ممکن است در بزرگترین کاهش تعداد کارمندان یک شرکت بزرگ فناوری شغل خود را از دست بدهند.

به طور خلاصه: به نظر می رسد متا آخرین شرکتی است که تحت تأثیر بحران اشتغال بخش فناوری پاییز امسال قرار گرفته است. کندی اخیر اقتصاد کلان برای متا خوب نبوده است، اما سرمایه گذاری سنگین این شرکت در متاورس نیز به سود و قیمت سهام آن کمکی نکرده است.

متا طی سه سال گذشته ده ها هزار کارمند را استخدام کرده است. کاهش‌های گسترده این هفته – اولین مورد در تاریخ متا – ممکن است نشانه‌ای از رشد خیلی سریع آن باشد.