تماس با شماره تلفن جایی است که کلاهبرداری به طور جدی آغاز می شود. قربانیان توسط یک نماینده به اصطلاح “خدمات مشتری” که هیچ شرکتی را شناسایی نمی کند استقبال می شود. آنها توضیح می دهند که تنها راه حل مشکل و اجتناب از پرداخت پول، بازدید از یک وب سایت خاص و دانلود یک ابزار مدیریت از راه دور است. هر کسی که این نرم افزار را دانلود کند به زودی متوجه می شود که بیش از 600 دلار ضرر کرده است.
کربس می نویسد که به نظر می رسد فاکتورها از یک حساب تجاری PayPal در معرض خطر یا کلاهبرداری است که به کاربران امکان ارسال فاکتورها را می دهد. تنظیم قانع کننده ایمیل ها به این معنی است که بسیاری قبلاً گرفتار این کلاهبرداری شده اند. در نظرات افرادی که بیش از 1000 دلار سرقت شده اند ادعاهایی وجود دارد. البته بهترین راه حل برای ایمیل هایی مانند این، ورود مستقیم به سرویس برای بررسی هرگونه فعالیت مشکوک است.
پیام ارائه شده ممکن است به اندازه آنچه شما از شرکت بزرگی مانند PayPal انتظار دارید حرفه ای بیان نشده باشد. با این وجود، فاقد خطاهای املایی یا گرامری است که می تواند ایمیل ها را به عنوان کلاهبرداری نشان دهد.
علاوه بر این، سرصفحههای پیام نشان میدهند که چکهای اعتبارسنجی ایمیل را بهعنوان منبعی از PayPal انجام داده و از طریق یک آدرس اینترنتی اختصاص داده شده به شرکت پرداخت ارسال شده است. این نه تنها آن را به یک کلاهبرداری فیشینگ بسیار متقاعدکننده تبدیل میکند، بلکه باید تضمین کند که پیام تحویل داده میشود و در پوشههای هرزنامه گیرندگان قرار نمیگیرد.
با توجه به اینکه بسیاری از دنیای آنلاین در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در زمینه فناوری اطلاعات دارند، مجرمان می دانند که کلاهبرداری آنها باید بسیار متقاعد کننده تر از تظاهر به یک شاهزاده نیجریه باشد. یکی از موارد اخیر در بریتانیا شامل قربانیان تصادفی است که USB های جعلی آفیس مایکروسافت را در بسته بندی واقعی ام اس دریافت می کردند.