نیم ساعت طول می کشد تا ویندوز 7 با پردازنده 5 مگاهرتزی با 128 مگابایت رم راه اندازی شود.


TL;DR: مسابقه تا 1 گیگاهرتز در آغاز قرن بسیار واقعی بود. همچنین بسیار سرگرم کننده بود و به یک عکس پایانی بین AMD و اینتل رسید (اولی فقط چند روز پیروز شد). این روزها، نمی توانید یک پردازنده دسکتاپ جدید از AMD یا Intel با سرعت کلاک زیر 1.6 گیگاهرتز یا بیشتر پیدا کنید. اما، می‌توانید تراشه‌های موجود را آندرکلاک کنید تا بسیار کندتر کار کند و این دقیقاً همان کاری است که YouTuber NTDEV در آخرین ویدیوی خود انجام داد.

به عنوان بخشی از تلاش به سمت پایین، یوتیوبر موفق شد با موفقیت در Windows 7 Ultimate بوت شود و حتی با بیش از یک برنامه باز همزمان چند کار را انجام دهد. تقریباً آنقدر که به نظر می رسد جذاب نیست، زیرا ویندوز باید در حالت Safe Mode اجرا می شد و منابع زیادی از سیستم باید غیرفعال می شد.

همه چیز روی یک ماشین مجازی اجرا می‌شود که پست‌هایی را نشان می‌دهد که یک پنتیوم اس با فرکانس 50 مگاهرتز در کنار 128 مگابایت رم را نشان می‌دهد. پس از راه‌اندازی کامل (فرآیندی که حدود 28 دقیقه طول می‌کشد)، او می‌تواند برنامه‌هایی مانند Notepad و برنامه‌های دیگری را اجرا کند که سرعت کلاک فعلی 5 مگاهرتز را نشان می‌دهد. YouTuber حتی توانسته است سیستم را تنها با 36 مگابایت رم اجرا کند، اما انجام این کار مستلزم استفاده از فایل صفحه است.

اگر تعجب می‌کنید، مایکروسافت حداقل یک پردازنده 1 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برای اجرای ویندوز 7 توصیه می‌کند. NTDEV به Tom’s Hardware گفت که نصب او کمتر از 1 گیگابایت فضا استفاده می‌کند و در طول نمایش به 70 مگابایت حافظه نیاز دارد.

بخونید:  مایکروسافت از Xbox Series S مشکی 1 ترابایتی رونمایی کرد، اما نیازی به رفرش در اواسط چرخه Xbox نمی بیند.

به طور قابل پیش بینی، سیستم به طرز دردناکی کند است، اما کندترین چیزی نیست که او تجربه کرده است. NTDEV قبلاً موفق شده بود ویندوز XP را تنها با فرکانس 1 مگاهرتز اجرا کند. او گفت که این پیکربندی حدود سه ساعت طول کشید تا بوت شود.

بعدی در لیست سطلی این است که بفهمید چگونه می توان ویندوز 10 یا ویندوز 11 را روی تراشه ای با سرعت کمتر از 1 گیگاهرتز اجرا کرد.

Found یک ویژگی TechSpot است که در آن ما چیزهای هوشمندانه، خنده دار یا جالب دیگری را از سراسر وب به اشتراک می گذاریم.



منبع