پرزیدنت بایدن دستور محدود کردن استفاده از نرم افزارهای جاسوسی تجاری را امضا کرد

اعتبار تصویر: FLY:D



منبع

معیارهایی که می تواند منجر به ممنوعیت کامل یک ابزار جاسوسی خاص شود، شامل این است که آیا توسط یک دولت خارجی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی یک شهروند آمریکایی یا برای سرکوب آزادی بیان از سوی یک فرد مخالف یا منتقد رژیم خاصی استفاده شده است یا خیر. ویژگی دیگر این است که یک ابزار خاص پیوندهای روشنی دارد یا به دولتی ارائه شده است که در سرکوب سیاسی یا نقض حقوق بشر شناخته شده است.

به طور کلی، به نظر می رسد فرمان اجرایی جدید تنها به عنوان راهی برای کاهش نگرانی ها در مورد خطرات ضد جاسوسی و امنیتی فزاینده برای ایالات متحده طراحی شده است. نمی گوید که آیا دولت ایالات متحده یا هر آژانس فدرال از ابزارهای جاسوس افزار تجاری برای شهروندان خود استفاده می کند یا خیر، و همچنین توضیح نمی دهد که چگونه “توسعه و اجرای هنجارهای مسئولانه در مورد استفاده از نرم افزارهای جاسوسی تجاری را که با احترام به حاکمیت قانون، حقوق بشر و هنجارها و ارزش‌های دموکراتیک».

مقامات کاخ سفید نمی‌گویند چه نرم‌افزاری در فهرست نهایی ممنوعیت قرار دارد، اما خاطرنشان می‌کنند که این دستور پاسخی مستقیم به حوادثی است که در سال‌های اخیر منجر به آسیب دیدن دستگاه‌های تقریباً 50 پرسنل دولت آمریکا در خارج از کشور شده است. نمونه‌هایی از شرکت‌هایی که سوابق مختلف دارند عبارتند از NSO Group (معروف به جاسوس‌افزار بدنام Pegasus)، Candiru و Cytrox که نرم‌افزار Predator آنها توسط دولت یونان برای جاسوسی از یک شهروند آمریکایی به مدت یک سال استفاده می‌شد.

بخونید:  V3000 Plus جدید لیان لی می تواند دو رایانه شخصی و چهار رادیاتور آب خنک کننده را در خود جای دهد

همچنین قابل ذکر است که این سفارش برای شرکت های داخلی و خارجی اعمال می شود. علاوه بر این، هر سازمانی که برای ممنوعیت در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند اقدامات اصلاحی را برای افزایش اعتماد انجام دهد، مانند اثبات عدم سوء استفاده از نرم‌افزار آن یا معرفی پادمان‌های جدید برای جلوگیری از سوء استفاده.

این اقدام یک ممنوعیت کامل نیست، بلکه راهی برای مقابله با انفجار اخیر نرم افزارهای جاسوسی است که برای استخراج (بخوانید: سرقت) اطلاعات حساس از یک دستگاه با بهره برداری از نقص های امنیتی استفاده می شود. این ابزارها ریسک بالایی برای سوء استفاده دارند که یکی از دلایل عدم اطلاع عموم مردم از ممنوعیت های اعمال شده بر اساس دستور اجرایی جدید است.

تصویر بزرگ: گسترش ابزارهای جاسوس‌افزار تجاری، یک بازار جهانی پر سود برای افراد و سازمان‌هایی ایجاد کرد که نرم‌افزارهایی را برای نظارت و سرقت داده‌ها توسعه می‌دهند. اینها در واقع بدافزارهایی هستند که دفاع در برابر آنها سخت است، بنابراین نباید تعجب آور باشد که دولت ایالات متحده بخواهد نرده های محافظ را برای استفاده آنها پیاده کند – به ویژه، برای شرایطی که دولت ایالات متحده کسی نیست که از آنها استفاده می کند.

پرزیدنت بایدن فرمان اجرایی را امضا کرده است که باید به طور مؤثری از دستیابی یا مجوز دادن به ابزارهای جاسوس افزار تجاری که قبلاً توسط سایر کشورها برای اهدافی مانند نظارت سیستماتیک مقامات کلیدی، روزنامه نگاران، دانشگاهیان یا صداهای مخالف استفاده شده است، توسط دولت ایالات متحده و هر آژانس فدرال جلوگیری شود. در میان جمعیت عمومی

بخونید:  نویسندگان Rogue One دنباله‌ای بالقوه ساختند که «سمت تاریک» Rebel Alliance را بررسی می‌کرد.