پلیس سانفرانسیسکو به دنبال مجوز برای روبات هایش برای استفاده از نیروی مرگبار است

ربات ها تنها زمانی به عنوان یک گزینه نیروی کشنده مورد استفاده قرار می گیرند که خطر از دست دادن جان اعضای عمومی یا افسران قریب الوقوع باشد و بر هر گزینه نیروی دیگری که برای SFPD وجود دارد بیشتر باشد.

معمولاً ربات‌های پلیس برای مقابله با بمب‌ها یا نظارت بر موقعیت‌های خاص از یک مکان امن، مانند هنگام برخورد با یک تک‌تیرانداز استفاده می‌شوند. اولین باری که پلیس از یک ربات برای کشتن یک مظنون در ایالات متحده استفاده کرد، در دالاس بود که مقامات یک ماده منفجره را به دستگاه بستند، آن را در محدوده تیرانداز تیزبر هدایت کردند و آن را منفجر کردند.

SFPD 608 تفنگ نیمه اتوماتیک، 64 مسلسل و 15 مسلسل خود را در پیش نویس اول حذف کرد. هیأت نظارت کمیته قوانین را به دلیل حذف آن فراخواند و سند را برای تجدید نظر ارسال کرد. پیش نویس فعلی هنوز 375 تفنگ نیمه اتوماتیک را ندارد. رئیس پلیس ادعا می کند که سلاح ها را “مسئله استاندارد” می داند.

در حالی که حفظ امنیت شهروندان و افسران باید همیشه در خط مقدم مقررات بخش باشد. استفاده از روبات های غیر زنده در موقعیت های خطرناک یک حرکت هوشمندانه به نظر می رسد. با این حال، این سیاست آگاهی موقعیتی بسیار کاهش یافته یک افسر زنده صحنه را نادیده می گیرد یا نادیده می گیرد.

ما در آینده ای دیستوپیایی زندگی می کنیم، جایی که بحث می کنیم که آیا پلیس ممکن است از روبات ها برای اعدام شهروندان بدون محاکمه، هیئت منصفه یا قاضی استفاده کند. این طبیعی نیست. هیچ حرفه ای حقوقی یا مقیم عادی نباید طوری کار کند که انگار عادی است.

بخونید:  درهم تنیدگی کوانتومی به لطف فرمان کوانتومی، اینترنت کوانتومی را غیرقابل هک می کند

مخالفان می گویند این منطق مضحک است.

این گزارش ها باید شامل فهرست کامل همه سلاح هایی باشد که «سلاح های خدماتی استاندارد» نیستند. این لیست ها شامل هر چیزی غیر از اسلحه و تفنگ ساچمه ای است. خبرگزاری منطقه Mission Local اشاره می کند که مقامات SFPD قبلاً سعی کرده اند موارد خاصی را از گزارش های خود پنهان کنند.

ناظر هیئت مدیره، آرون پسکین در ابتدا سعی کرد نیروی مکانیکی را محدود کند و گفت: “روبات ها نباید به عنوان استفاده از زور علیه هیچ شخصی استفاده شوند.” هیئت مدیره آن نسخه را به SFPD بازگرداند. یک پیش نویس ارسال شده مجدداً عبارت او با نشانگر قرمز پررنگ خط خورده و با:

یک سیب زمینی داغ: اداره پلیس سانفرانسیسکو (SFPD) مقررات جدیدی را تهیه کرده است که به آن اجازه می دهد ربات های نظامی شده را برای استفاده از نیروی کشنده بر مظنونان جنایتکار مستقر کند. کمیته قوانین هیئت نظارت بر SFPD قوانین را تصویب کرده و از مقامات درخواست می کند تا آنها را در قوانین شهری بپذیرند.

آلیسا ویکتوری، دادستان کارکنان ACLU کالیفرنیای شمالی گفت: «ما افسران عادی را نمی بینیم که با تفنگ های تهاجمی راه می روند. فقط نوشتن یک خط مشی باعث نمی شود.

ربات های کنترل از راه دور همچنین می توانند به یک اختلال PAN مجهز شوند. این وسیله یک تفنگ ساچمه ای پر شده با یک گلوله پر از آب است که برای یک انفجار کنترل شده به یک ماده منفجره شلیک می شود. با این حال، یک واحد PAN می تواند به همین راحتی از راندهای زنده استفاده کند. گزارش شده است که SFPD “چندین اختلال PAN” دارد.

قانون «سلاح نظامی» را تعریف می کند، نه رئیس پلیس. سانفرانسیسکو تنها اداره‌ای نیست که تلاش می‌کند «سلاح‌های نظامی» را بازتعریف کند تا پنهان کردن استفاده، هزینه‌ها و نگهداری آنها از مردم را توجیه کند.

این سیاست در مجموعه مقررات گسترده‌تری در مورد استفاده SFPD از سلاح‌های «سبک نظامی»، از جمله تفنگ‌های نیمه خودکار، مسلسل‌ها و مسلسل‌های دستی است. پیش نویس جدید در پاسخ به تصویب AB 481 در کالیفرنیا است که همه سازمان های مجری قانون در این ایالت را ملزم می کند سالانه گزارش های دقیقی را در مورد استفاده از زرادخانه های نظامی خود از جمله روبات ها ارائه کنند.

اعتبار تصویر: ربات نظامی اسرائیل توسط Levg، ربات LA County توسط اریک پولک



منبع

حتی با وجود افسری که در کنترل ربات است، او همان تصوری را نخواهد داشت که اگر در موقعیتی قرار داشته باشد، که می‌تواند منجر به اشتباه شود. یک مثال می تواند زمانی باشد که ربات در حین توقف وارد ساختمان می شود و بارگیری می کند یا منفجر می شود و یک ناظر نادیده را در مخفی شدن یا در حاشیه دوربین دستگاه می کشد.

Mission Local گزارش داد: “پیش نویس خط مشی با انتقاد طرفداران به دلیل زبان آن در مورد نیروی روباتی و همچنین به دلیل حذف صدها تفنگ تهاجمی از موجودی سلاح های سبک نظامی و عدم درج هزینه های پرسنل در قیمت تسلیحات خود مواجه است.”

تیفانی مویر، وکیل محلی حقوق مدنی با این موضوع موافقت کرد.