چگونه یک هارد دیسک نابجا باعث تقویت حرفه تریسی چپمن در سال 1988 شد

واندر ناگهان صحنه را ترک کرد، ناراحت و گریان. تریسی چپمن که قبلاً یک مجموعه بازی کرده بود، با عجله به روی صحنه بازگشت تا جای خالی را پر کند. او تماشاگران بی قرار را در حالی که با هیبت به اجرای او نگاه می کردند، آرام کرد. زیر را تماشا کنید…

در 11 ژوئن 1988، استیوی واندر قرار بود در ورزشگاه ومبلی به عنوان بخشی از ادای احترام به 70 سالگی نلسون ماندلا، در مقابل جمعیت عظیم 80000 نفری اجرا کند. با این حال، او متوجه شد که دیسک‌های سخت حاوی موسیقی ضبط‌شده مورد نیاز برای مجموعه‌اش، درست زمانی که می‌خواست وارد صحنه شود، از دست رفته است.

خلاصه: تک آهنگ موفقیت آمیز تریسی چپمن در سال 1988، “ماشین سریع”، او را به یکی از برجسته ترین خوانندگان دوران خود تبدیل کرد و به او کمک کرد تا سال بعد سه جایزه گرمی، از جمله بهترین هنرمند جدید، را به خانه برد. داستان «ماشین سریع»، یکی از جذاب‌ترین تک‌نفره‌های آن سال، توسط زن جوانی روایت می‌شود که برای کمک به پدر الکلی‌اش مدرسه را رها می‌کند و خیال پردازی می‌کند که از همه چیز در ماشین همدم فقیر خود فرار کند.

اولین رکورد او تنها در دو هفته آینده 1.75 میلیون نسخه دیگر فروخت. علاوه بر این، آهنگ Fast Car به شماره 6 در ایالات متحده و شماره 4 در بریتانیا رسید و نامزد دو جایزه گرمی و یک جایزه موسیقی ویدیویی MTV شد. به لطف تأثیر آن، چپمن همچنین برنده جایزه بهترین آلبوم فولک معاصر، بهترین اجرای موسیقی پاپ زن، و بهترین هنرمند جدید شد.

بخونید:  تریلیون با T: کلمه ای در اینترنت اشیا

چپمن از سال 2008 ترانه جدیدی منتشر نکرده است، اما با وجود این، “Fast Car” به یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین آهنگ های دهه اخیر تبدیل شده است.

اجرای چپمن «ماشین سریع» و «آن سوی خطوط» با نقدهای تحسین آمیز 80000 تماشاگر حاضر و 600 میلیون بیننده ای که از سرتاسر جهان تماشا کردند، مواجه شد.

توسط خالد، سام اسمیت و جاستین بیبر به صورت زنده اجرا شده است. بازسازی شده توسط Reggae acts و EDM. سال 2020 شاهد عرضه دو نسخه به روز شد: لوک کامبز یک اجرای آکوستیک را به صورت آنلاین منتشر کرد و بلک پوماس نسخه ضبط شده در استودیو را به عنوان تک آهنگ جدید خود منتشر کرد.



منبع

آهنگ «ماشین سریع» به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد، اما چه موقعیتی بود که این آهنگ را به جایگاه شایسته‌ای در تاریخ موسیقی رساند؟