چین اولین کشوری است که تاکسی های پرنده خودران را تایید می کند

با جورج جتسون آشنا شوید: به یاد بیاورید زمانی که ما بچه بودیم، در فیلم های علمی تخیلی پالپ و جتسون ها بزرگ می شدیم، فکر می کردیم: “من نمی توانم صبر کنم تا بزرگ شوم و بتوانم سوار ماشین پرنده شوم؟” نه؟ خیلی خوب. شاید فقط من بودم. اما آیا قرار نبود در قرن بیست و یکم ماشین های پرنده داشته باشیم؟

تاکسی های پرنده حداقل در چین به زودی به واقعیت تبدیل می شوند. هفته گذشته، شرکتی به نام EHang Holdings اعلام کرد که تاییدیه دولت چین را برای شروع آزمایش تجاری تاکسی هوایی خود دریافت کرده است. E216-S بسیار شبیه یک پهپاد سرگرمی است اما در مقیاس بزرگتر. اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) گفت که کابین خطوط هوایی “به طور کامل با استانداردهای ایمنی و الزامات قابلیت پرواز CAAC مطابقت دارد.” این اولین بار است که CAAC گواهینامه یک پهپاد تجاری (هواپیمای بدون سرنشین) را صادر می کند.

E216-S تورهای محدودی را در سین کیانگ و شنژن اجرا خواهد کرد. VTOL الکتریکی (برخاست و فرود عمودی) می تواند تا دو مسافر را حمل کند و با استفاده از ناوبری درونی و چندین فناوری توسعه یافته در سه سال گذشته، آنها را به طور مستقل در مسافت های کوتاه هدایت کند. بلومبرگ اشاره می کند که می تواند حدود 25 دقیقه با سرعت 62 مایل در ساعت پرواز کند و محدودیت مسافر/محموله آن حدود 500 تا 600 پوند است.

اگرچه برنامه آزمایشی است، اما بازدیدها رایگان نخواهد بود. EHang برای این سرویس هزینه ای دریافت می کند، اما رقمی در بیانیه مطبوعاتی خود ارائه نکرده است.

بخونید:  مک بوک ایر و آی مک بعدی اپل می توانند با تراشه های M3 مبتنی بر 3 نانومتر از TSMC عرضه شوند.

بلومبرگ پیش بینی می کند که تاکسی های هوایی همچنان تا چند سال دیگر در ایالات متحده در دسترس خواهند بود. در ژوئیه، اداره هوانوردی فدرال (FAA) چارچوبی را اعلام کرد که به هواپیماهای تجاری کوچک الکتریکی اجازه می‌دهد تا سال 2028 مسافران را در مسافت‌های کوتاه مانند اطراف شهر حمل کنند. انتظار می‌رود چندین شرکت از جمله بوئینگ، ویسک، آرچر و استلانتیس به طور انبوه تولیدات کوچکی را انجام دهند. VTOLهایی که تا سال 2024 می توانند حداکثر چهار مسافر را جابجا کنند.

با این حال، بلافاصله نفس خود را حبس نکنید. پیشنهاد FAA همان تایید نیست و هنوز راه زیادی تا رسیدن به آن وجود دارد. نمونه ای از وسایل نقلیه زمینی خودران را در نظر بگیرید. با توجه به تمام آزمایش‌ها و تحقیقات انجام شده در چند سال گذشته، ما هنوز خودروهای خودران نداریم، مگر در چند شهر که به آنها اجازه می‌دهد.

در بیشتر موارد، خودروهای خودران مردم را می ترسانند. حتی در سانفرانسیسکو، جایی که کروز و وایمو تاییدیه DMV را دریافت کرده‌اند، خودروهای خودران مقصر تصادفات و مشکلات ترافیکی هستند، خواه تقصیر خودرو باشد یا نباشد. فقدان محسوس اعتماد عمومی وجود دارد، بنابراین دوچرخه‌های الکترونیکی در مقیاس بزرگ برای سال‌ها هنوز در دسترس نخواهند بود. بنابراین تصور اینکه پهپادها به همین فاصله یا حتی دورتر باشند، آسان است.

منبع