کدام موتور جستجو تقریباً گوگل را در دهه 1990 خرید؟

در سال 1997، لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل، می خواست موتور جستجو را به قیمت 1.6 میلیون دلار به Excite بفروشد: 600 هزار دلار نقد، 700 هزار دلار سهام و 300 هزار دلار برای استنفورد. این در همان مراحل اولیه بود، گوگل در آن زمان با نام BackRub شناخته می‌شد، و بدیهی است که این معامله اتفاق نیفتاد، اگرچه دلیل آن بسته به اینکه از چه کسی بپرسید متفاوت است.

Excite یک برند بسیار شناخته شده از وب اولیه بود، در اواخر دهه 1990 یک شرکت عمومی بود و طبق برخی معیارها، ششمین وب سایت پربازدید در سال 1997 بود. امروزه این وب سایت صرفاً سایه ای از خود سابق خود است. پورتال وب در Ask Jeeves ادغام شد و همچنان توسط شرکت رسانه ای IAC اداره می شود.



منبع

اگرچه بل این ادعاها را رد کرده است، اما برداشت های دیگر در مورد اینکه چگونه این معامله هرگز اتفاق نیفتاد می گویند که Excite از برتری گوگل ترسیده بود و خرید را رد کرد زیرا نتایج جستجوی آن “بیش از حد خوب” بود، که نشان می دهد ممکن است در نهایت فعالیت کاربر و در نتیجه درآمد تبلیغات را کاهش دهد. مردم زمان کمتری را در سایت صرف کردند.

پاسخ خود را انتخاب کنید و انتخاب صحیح آشکار خواهد شد.

در مصاحبه‌ای که سال‌ها پس از مذاکرات شکست خورده، مدیر عامل Excite جورج بل گفت که شرکت با صرف این مقدار پول در گوگل راحت است، اما در عوض نمی‌تواند با اصرار پیج برای جایگزینی کامل فناوری Excite با گوگل موافقت کند.

بخونید:  ماموریت دارت ناسا ردی از تخته سنگ های کوچک را در پی خود به جا گذاشت