گوگل اولین نسخه بتای عمومی اندروید 14 را برای دستگاه های پیکسل منتشر کرد

اندروید 14 بتا 1 با بسیاری از ویژگی‌های جدید همراه نیست، اما چند مورد جدید جالب وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد. اول از همه، یک پیکان عقب جدید وجود دارد که اکنون هنگام تعامل با برنامه ها قابل مشاهده است. گوگل می‌گوید که تجربه ناوبری ژست‌های حرکتی را با «(بهبود) درک و سودمندی ژست‌های عقب» بهبود می‌بخشد. همچنین پیکان با کاغذ دیواری دستگاه و موضوع فعلی مطابقت دارد.

در اولین نسخه بتای اندروید 14 از نظر کاربر چیز زیادی وجود ندارد، اما امیدواریم جزئیات بیشتری را در Google I/O ماه آینده دریافت کنیم، زمانی که انتظار می‌رود این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد نسخه اندروید نسل بعدی خود اعلام کند. . پس از انتشار چندین نسخه بتا از هم‌اکنون تا جولای، انتظار می‌رود اندروید 14 در نهایت اواخر امسال برای عموم عرضه شود.



منبع

آخرین تغییر مربوط به Path API اندروید است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا گرافیک های برداری را با برنامه ها و بازی های خود ایجاد و ارائه دهند. این به‌روزرسانی با فعال کردن جلوه‌های شکل‌گیری، گرافیک بهتری را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که یک کتابخانه AndroidX سازگاری با API 21 را ارائه می‌دهد.

چه اتفاقی افتاده؟ گوگل با ارائه دو پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در فوریه و مارس، اولین نسخه بتا اندروید 14 را با تغییراتی در رابط کاربری و سایر تغییرات جزئی منتشر کرده است. نسخه جدید با تعداد زیادی از دستگاه های پیکسل، از جمله Pixel 4a 5G و جدیدتر سازگار است.

جدای از آن، اندروید 14 بتا 1 برخی از تغییرات قبلی مانند تنظیمات زبان هر برنامه و گزینه‌های حریم خصوصی جدید گوگل را که قبلاً اعلام شده بود برای کمک به محافظت از داده‌های کاربر، مانند اطلاعات شخصی یا رمزهای عبور متن ساده، حفظ می‌کند. تنظیمات امنیتی جدید همچنین از اجرای ناخواسته اقدامات حیاتی مانند انتقال پول یا چک کردن در یک برنامه خرید جلوگیری می کند.

بخونید:  Pwn2Own 2023 روز اول، تمام سیستم عامل های اصلی و تسلا مدل 3 هک شدند

ویژگی قابل توجه دیگر این است که برنامه ها می توانند اقدامات سفارشی را به اشتراک گذاری های سیستمی که فراخوانی می کنند اضافه کنند. سیستم اشتراک مستقیم نیز با استفاده از سیگنال‌های برنامه بیشتر برای تعیین رتبه‌بندی اهداف اشتراک‌گذاری بهبود می‌یابد.

همچنین این اولین نسخه اندروید 14 است که به صورت آنلاین عرضه می شود و تقریباً به هر کسی که دستگاه پشتیبانی شده ای دارد اجازه می دهد آن را به عنوان یک به روز رسانی استاندارد OTA نصب کند. کاربرانی که مایل به تست درایو نرم افزار جدید هستند می توانند این کار را به سادگی با ثبت نام دستگاه خود در وب سایت اندروید بتا انجام دهند. با این حال، از آنجایی که این نسخه پایدار نیست، احتمالاً چندین باگ حل نشده دارد، بنابراین ممکن است بهترین ایده نباشد که آن را در درایور روزانه خود دانلود کنید.