گوگل یک حالت خواندن را برای کروم اعلام می کند که شبیه هیچ حالت دیگری نیست

دیگر اعلامیه‌های Google در BETT 2023 شامل عرضه 13 کروم بوک جدید با صفحه نمایش بزرگ‌تر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و عمر باتری بیشتر است. انتخاب‌های برتر لپ‌تاپ ما، از جمله بهترین کروم‌بوک‌ها را در اینجا بررسی کنید.

گوگل می نویسد که با مدارسی مانند مدرسه لندمارک و سازمان های غیرانتفاعی مانند Understood.org برای طراحی و حالت مطالعه آزمایشی و سایر ویژگی ها، که برای کمک به یک کودک در ایالات متحده با تفاوت های یادگیری و تفکر مانند نارساخوانی و ADHD طراحی شده است، همکاری می کند.

حالت خواندن در کروم 114 وارد می‌شود و برای راه‌اندازی در 24 می 2023 تنظیم شده است.



منبع

با ساختن حالت خواندن به یک پانل جداگانه در کنار صفحه اصلی وب، کاربران می توانند عناصری مانند فیلم ها و تصاویر را در یک طرف و در حالی که متن پاک شده را از طرف دیگر می خوانند، ببینند. و از نقطه نظر گوگل، این امکان را نیز به شرکت می دهد تا در حین فعال شدن حالت خواندن، تبلیغات را به مردم ارائه دهد.

چه اتفاقی افتاده؟ کسانی که منتظر یک حالت خواندن رسمی برای ورود به کروم بوده‌اند، بالاخره می‌توانند جشن بگیرند، اگرچه این چیزی نیست که شما انتظار دارید. مانند نسخه‌های دیگر مرورگرها از این حالت، این حالت به گونه‌ای طراحی شده است که خواندن صفحات وب را با حذف همه عناصر حواس‌پرت کننده، مانند ویدیوها، آسان‌تر کند. اما در حالی که حالت های رقبای آن یک صفحه کامل را تبدیل می کند، حالت خواندن کروم در یک پانل جانبی قابل تنظیم ظاهر می شود.

بخونید:  Android 14 beta testers can now turn some Pixel phones into webcams

حالت رسمی خواندن برای مرورگر دسکتاپ کروم و ChromeOS یکی از چندین ویژگی متمرکز بر آموزش بود که گوگل در BETT 2023 پیش‌نمایش کرد. به جای حذف یک صفحه از متن اصلی آن برای آسان‌تر خواندن، برداشت کروم به شکل یک نوار کناری قابل تنظیم که یک کپی از صفحه مشاهده شده فعلی را منهای عناصر خاص تکرار می کند.

حالت خواندن که در نسخه 114 برای Chrome و ChromeOS راه‌اندازی شد، به کاربران امکان می‌دهد جنبه‌های مختلف متن، از جمله فاصله، اندازه فونت، نوع فونت و رنگ‌ها را سفارشی کنند. رنگ‌های پس‌زمینه را نیز می‌توان برای فعال کردن حالت تاریک تغییر داد که خواندن را برای چشم آسان‌تر می‌کند. اندازه خود پانل نیز قابل تغییر است.

ناتان فریدمن، یکی از رئیس‌جمهورها گفت: “حالت خواندن به کاربران امکان می‌دهد یک تجربه خواندن سفارشی ایجاد کنند. این حالت خواندن را برای میلیون‌ها کودک مبتلا به نارساخوانی و سایر تفاوت‌های یادگیری قابل دسترسی‌تر می‌کند. و به والدین و مربیان ابزار قدرتمندی برای حمایت از خوانندگان مشکل‌دار می‌دهد.” Understood.org.