Epic Games توضیح می دهد که چرا هنوز به متاورس اعتقاد دارد

آینده نگر: تیم سوینی، رئیس اپیک گیمز، به ارائه موتور Unreal Engine خود در GDC 2023 با بحث در مورد جاه طلبی های متاورس شرکت پایان داد. به نظر می رسد که این کلمه اخیراً از مکالمه خارج شده است، اما Epic همچنان در تلاش است تا آن را به واقعیت تبدیل کند. محصولات آن ممکن است در حال حاضر به این هدف نزدیکتر از متا باشند.

یکی از هیجان‌انگیزترین اعلان‌های Epic در GDC، Unreal Editor برای Fortnite بود که به کاربران بی‌تجربه اجازه می‌دهد محتوای Fortnite را تولید و به اشتراک بگذارند. این شرکت نمونه پروژه هایی را به نمایش گذاشت که کاملاً شبیه هیچ چیز در بازی پیش فرض Fortnite نبود. همراه با Creator Economy 2.0 این شرکت، به نظر می رسد یک ترفند برای سرمایه گذاری از موفقیت انفجاری Roblox با محتوای تولید شده توسط کاربر، اما همچنین می تواند به سمت جاه طلبی های Epic Metaverse حرکت کند.

سخت است که مردم را برای سرزنش کردن ایده متاورس سرزنش کنیم. متا در چند سال گذشته میلیاردها دلار را از دست داده است تا مشتریان را وادار کند تا هدست های واقعیت مجازی را برای انجام تجارت و بازی در محیط های سه بعدی قرار دهند. دیزنی به تازگی برنامه های Metaverse خود را کنار گذاشته است. فروشندگان روغن مار در رسانه های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر اینکه چگونه NFT ها به مردم اجازه می دهند اشیایی را بین چند بازی ویدیویی داشته باشند و حمل کنند، مطرح کرده اند. در همین حال، به نظر می‌رسد Epic نگاهی هشیارانه نسبت به آنچه باید بیفتد دارد تا کاربران را متقاعد کند که متاورس ارزشمند است.

بخونید:  A Chat With Video Game Composer Christopher Tin

Fortnite و Roblox مسلماً به برخی از اهدافی که طرفداران Metaverse توصیف می کنند، دست یافته اند. سال گذشته، رئیس سابق نینتندو آمریکا، Reggie Fils-Aimé، تجربیات اجتماعی غیررقابتی خود را به عنوان موفق ترین برنامه های Metaverse برجسته کرد. پرسون گفت که بازیکنان Fortnite 40 درصد از زمان خود را صرف محتوای تولید شده توسط کاربر می کنند – سنگ بنای Metaverse.

در مصاحبه ای با GamesBeat در کنفرانس توسعه دهندگان بازی 2023، اپیک گیمز توضیح داد که چرا فکر می کند Metaverse با وجود محبوبیت بالا هنوز در دسترس است. تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک و ساکس پرسون، معاون اجرایی، موانعی را که مانع توسعه Metaverse هستند و اینکه چگونه ابزارهای بهتر می‌توانند راه را باز کنند، توضیح دادند.

یک استاندارد باز نهایی برای اسکریپت‌نویسی و بلوک‌های ساختمانی می‌تواند بر اساس زبان برنامه‌نویسی Fortnite Verse، luau Roblox، C# Unity یا C++ Unreal Engine باشد. هر چه که باشد، سوینی فکر می‌کند که سازمان‌های استاندارد می‌توانند به مشتریان اجازه دهند تا در چند سال آینده از دارایی‌های بازی بین بازی‌ها استفاده کنند. او همچنین از فرصت دیگری استفاده کرد و به باغ‌های دیواری مانند فروشگاه Google Play و iOS اشاره کرد و گفت که اکوسیستم آنها درآمد حاصل از پروژه‌های Metaverse را جذب می‌کند.

مصاحبه کامل ارزش نگاه کردن را دارد، زیرا سایر موانع و راه‌حل‌هایی را که Epic تشخیص می‌دهد، مانند محاسبات توزیع‌شده و سودآور کردن عملیات Metaverse برای شرکت‌ها، شرح می‌دهد.



منبع

تبلیغات قبلی Metaverse اغلب شامل ایده قابلیت همکاری بین بازی های آنلاین بود، چیزی که توسعه دهندگان به سرعت به آن اشاره کردند به دلیل ناسازگاری های اساسی بین موتورهای بازی و پایگاه های کد تقریباً همیشه غیرممکن است. سوینی این مشکل را پذیرفت و از استانداردهای باز به عنوان راه حل دفاع کرد.

بخونید:  Windows 11 is getting a redesigned Settings homepage and new backup app

به نظر می رسد هیاهوی اولیه پیرامون این وعده گذشته است، مشابه NFT ها، وب 3 و بلاک چین، در حالی که هوش مصنوعی مولد در حال حاضر مورد توجه است. با این حال، Sweeney اشاره می کند که اکنون 600 میلیون کاربر با چیزی که او و Persson آن را Metaverse می نامند، درگیر هستند و به بازی فوق العاده Roblox و Epic Fortnite اشاره می کند.