آمازون موافقت کرد که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی اولیه One Medical را به مبلغ 3.9 میلیارد دلار به صورت نقدی خریداری کند

چه اتفاقی افتاده؟ آمازون با خرید One Medical موافقت کرده است، یک سازمان مراقبت های اولیه مبتنی بر انسان و مبتنی بر فناوری که مراقبت های بهداشتی را از طریق ترکیبی از خدمات حضوری، دیجیتال و مجازی مقرون به صرفه تر و در دسترس تر می کند.

ارزش معامله تمام نقدی تقریباً 3.9 میلیارد دلار یا 18 دلار به ازای هر سهم است. این نشان دهنده 77 درصد برتری نسبت به قیمت پایانی سهام 10.18 دلاری در پایان معاملات روز چهارشنبه است. این خرید منوط به تایید مقررات و سهامداران و همچنین شرایط عرفی بسته شدن است. امیر دان روبین پس از تکمیل قرارداد، مدیرعامل One Medical باقی خواهد ماند.

با این حال، همه چیز به همین جا ختم نمی شود، زیرا ممکن است مجبور شوید به داروخانه بروید و با هر چیزی که مستلزم آن است کنار بیایید.

اعتبار تصویر: تیما میروشنیچنکو، آرتم پودرز



منبع One Medical در اوایل سال 2020 با قیمت حدود 22 دلار به ازای هر سهم به بازار عرضه شد. ارزش در فوریه 2021 به 58.70 دلار رسید، اما از آن زمان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

نیل لیندسی، معاون خدمات سلامت آمازون، گفت که آنها معتقدند مراقبت های بهداشتی در فهرست تجربیاتی قرار دارد که باید دوباره اختراع شوند. روند معمول برای مراجعه به پزشک امروزه شامل رزرو نوبت و هفته ها یا ماه ها انتظار برای ویزیت می شود. همچنین این دردسر وجود دارد که باید از محل کار خارج شوید، به یک کلینیک بروید، یک مکان پارک پیدا کنید، و قبل از انتقال به اتاق معاینه در اتاق انتظار منتظر بمانید، فقط چند دقیقه عجله را صرف صحبت با پزشک کنید.

بخونید:  مینه سوتا قانون برجسته حق تعمیر وسایل الکترونیکی را تصویب کرد

این اولین تلاش آمازون در صنعت سلامت بالقوه پرسود نیست. در سال 2018، آمازون یک داروخانه آنلاین به نام PillPack خریداری کرد که داروها را در بسته بندی های از پیش مرتب شده به طور مستقیم درب منزل شما تحویل می دهد. در نوامبر 2019، آمازون نام این سرویس را توسط داروخانه آمازون به PillPack تغییر داد.

این معامله به دلیل اینکه اولین خرید بزرگ تحت مدیریت اندی جاسی است که تابستان گذشته جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل شد، قابل توجه است. جاسی از سال 1997 در آمازون بوده و در کمک به این شرکت در راه اندازی کسب و کار خدمات وب خود نقش بسزایی داشته است.