آموزش کامل نصب درایورهای گرافیکی AMD

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری mycpu لطفا به بازدید از وب سایت ما.

برای پیدا کردن فهرست درایور کارتهای گرافیک پرطرفدار تنها کافی است به تب Graphics بروید و با استفاده از فهرست سری کارتهای قرار گرفته در سمت راست صفحه، درایورهای کارتهای هم سری با کارت خود را پیدا کنید. اگر احساس می­کنید در درک هر کدام از مراحل توضیح داده شده مشکل دارید، سعی کنید دوباره این مقاله را بخوانید و یا اگر انرژی و وقت کافی برای انجام این کار ندارید، حتماً اورکلاک cpu خود را به دست یک متخصص کامپیوتر بسپارید تا از سر بیحوصلگی، صدمه و آسیبی به سیستم و cpu خود وارد نکنید. پس از حدوداً 5 تا 10 دقیقه و پس از اینکه درجه حرارت ثابت شد، وارد Prime95 شوید. حتی با وجود اینکه از قوی­ترین سیستم­ها استفاده می­کنند این کار را انجام می­دهند تا قدرت کامپیوتر را برای اجرای گرافیکی بازی­ها، افزایش دهند. اگر سیستم شما بیش از حد داغ شود، قبل از اینکه آسیبی ببیند به صورت خودکار مجله خبری mycpu خاموش خواهد شد. مشخصاً نصب درایور بدون اتصال صحیح کارت گرافیک به کیس با مشکل مواجه خواهد شد پس ایدهی خوبی است که پیش از شروع کار، اتصال فیزیکی بدون نقص کارت گرافیک را کنترل کنید. در نهایت و در باکس آخر نیز میتوانید مدل دقیق کارت خود را انتخاب کرده و سپس گزینهی Submit را فشار دهید.

پس از این که نرمافزارهای لازم را نصب کردید، با استفاده از برنامهای که برای تحت نظر گرفتن درجه حرارت نصب کردهاید، پردازنده خود را زیر نظر داشته باشید. پس اگر قصد دارید سیستم قدرتمندی بخرید و آن را اورکلاک کنید، در موقع خرید سخت افزار، مخصوصاً خرید سی پی یو ، به این نکته توجه کنید. در اینجا میتوانید به دنبال درایور مخصوص کارت گرافیک خود بگردید. آیا کارت گرافیکتان به طور کامل در شیار PCI-E قرار گرفته است؟ همهچیز به آسانی قابل انجام است و تقریباً تمامی مراحل انجام این کار به طور کامل سادهسازی شدهاند. جدیدترین درایور منتشر شده برای کارت گرافیک شما نیز همراه با این برنامه دانلود و نصب خواهد شد. با این کار بخش جدیدی در صفحه باز خواهد شد که میتوانید از طریق آن نرمافزار Radeon را دانلود کنید. پس از انجام مراحل بالا آمادهی نصب درایور گرافیکی خود خواهید بود. همچنین به یک نرمافزار برای نظارت روی حرارت خروجی سی پی یو نیاز خواهید داشت.

بخونید:  طراحی وب سایت حرفه ای شما توسط وب پویا

شاید پس از شنیدن این عبارات، حس کنجکاوی در شما به وجود آمده باشد که اورکلاک چیست یا حتی شاید معنای این عبارت را بدانید و در پی این سوال باشید که چگونه سی پی یو را اورکلاک کنیم. چگونه سی پی یو را اورکلاک کنیم؟ لازم به ذکر است که این کار در صورتی که بخواهید فقط کمی فرکانس سی پی یو را افزایش دهید (برای مثال آن را از 3.5 گیگاهرتز به 4 گیگاهرتز برسانید) راه حل خوبی است؛ اما در صورتی که بخواهید حتی از 4.8 گیگاهرتز هم فراتر بروید، نمیتوانید با پروسه خودکار این کار را انجام دهید. با وجود این که احتمالاً خطای خاصی در طی نصب درایورهای AMD پیش نخواهد آمد، این مقاله به شما کاملترین و سریعترین راه برای انجام این کار را آموزش خواهد داد. نصب درایورهای AMD دیگر همانند گذشته سخت و عذابآور نیست. اگر مادر برد را به گونهای تنظیم کنید که یکی از این پروفایلها را اجرا کند، خود مادر برد سی پی یو را به این فرکانس میرساند و نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید. یکی از اشتباهات رایج افراد در هنگام نصب یک کارت گرافیک جدید، متصل کردن مانیتور به پورت اشتباه است. پیش از این، انجام این کار یکی از مراحل اصلی نصب درایورهای AMD بود و با وجود این که دیگر نیازی به انجام آن نیست، همچنان پاک کردن فایلهای درایورهای قبلی ایدهی خوبی به شمار میرود.

در صفحهی بعد سیستمعامل خود را انتخاب کرده و بر روی علامت بهعلاوهی کنار آن کلیک کنید. از آن جایی که نرم افزار HWiNfo تمام اطلاعات نظارت بر سیستم را به صورت یکجا به شما ارائه میدهد، کاربردیتر است. برای این کار میتوان از برنامهی Display Driver Uninstaller (DDU) استفاده کرد که به شما اجازه میدهد تا تمامی درایورهای کارتهای گرافیک قبلی را از روی رایانهی خود پاک کنید تا وجود فایلهای قدیمی بر روی رایانه باعث بروز مشکلات احتمالی نشود. بسیاری از مادربردها دارای یک پورت HDMI برای اتصال مانیتور به سی پی یو هستند تا قدرت پردازش ویدیویی مانیتور از سی پی یوی رایانه استخراج شود. سعی کنید فن قویتری مانند Nocuta تهیه کنید یا از خنککنندههای مایع که عملکردی مانند رادیاتور ماشین دارند، استفاده کنید. به طور معمول، بسیاری از پردازنده­ها توسط کارخانه یا مادر برد، قفل می­شوند که امکان انجام اورکلاک را به شما ندهند. پس از ورود شما چند انتخاب مختلف خواهید داشت؛ راحت­ترین روش برای اورکلاک cpu این است که اجازه دهید بیشتر کارها را خود مادر برد انجام دهد. پیش از این که شروع به نصب درایور AMD خود کنید، از اتصال صحیح کارت گرافیک خود مطمئن شوید. در نتیجه پیش از نصب درایور جدید از متصل بودن کابل مانیتور به پورت کارت گرافیک مطمئن شوید.

بخونید:  اطلاعاتی دربارۀ وحید خضاب کتابفروشی آنلاین جریان کتاب