اپل از آیپد بازطراحی شده با طراحی تمام صفحه و USB-C رونمایی کرد

اپل امروز بی سر و صدا یک بیانیه مطبوعاتی را در مورد رونمایی از جدیدترین iPad سطح پایه منتشر کرد. شایعات حاکی از آن بود که اپل آی‌پد جدید را هر روز عرضه می‌کند، بدون اینکه هیاهوی مطبوعاتی که معمولاً با عرضه محصولات پرچم‌دارش مرتبط است، عرضه شود.

پیش‌سفارش برای آی‌پد نسل دهم از وب‌سایت اپل در دسترس است، با ارسال و خرید در فروشگاه از 26 اکتبر شروع می‌شود. مدل Wi-Fi فقط از 499 دلار شروع می‌شود و نسخه Wi-Fi + Cellular با قیمت 599 دلار. آی‌پد جدید در پیکربندی‌های 64 و 256 گیگابایتی در رنگ‌های آبی، صورتی، زرد یا نقره‌ای در دسترس خواهد بود.



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ اپل به‌تازگی نسل دهم آی‌پد تازه‌طراحی‌شده خود را بدون هیاهوی معمولی منتشر کرد، حتی اگر یکی از اساسی‌ترین طراحی‌های جدید در سال‌های اخیر برای تبلت پایه اپل باشد. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز شد، با ارسال دستگاه‌ها و عرضه به خرده‌فروشان در تاریخ 26 اکتبر، درست در زمان عرضه iPadOS16. قیمت از 499 دلار شروع می شود.

iPadOS16 بی سر و صدا در پس زمینه یک راه اندازی نسبتاً آرام در کمین است. اپل نسخه جدید سیستم عامل تبلت خود را در کنار عرضه آی پد جدید تبلیغ می کند. در 24 اکتبر، چند روز قبل از اینکه اپل ارسال جدیدترین آیپدها را آغاز کند، می رسد.

آی‌پد جدید همچنین از یک درگاه USB-C برای شارژ و لوازم جانبی استفاده می‌کند، که احتمالاً تأیید دیگری از تغییرات ایجاد شده توسط سازمان‌های نظارتی است که به دنبال یکپارچه‌سازی استانداردهای شارژ هستند. آی‌پد سطح پایه آخرین مدل آی‌پد بود که هنوز از پورت لایتنینگ اپل استفاده می‌کرد.

بخونید:  Sony raises full-year forecast as PS5 sales almost touch 42 million

آی‌پد نسل دهم اپل بیشترین بازطراحی را در چند سال اخیر دریافت کرده است. آی‌پد جدید با استفاده از نشانه‌های طراحی از سری‌های iPad Pro و Air، طراحی تمام صفحه و پوشش لبه‌ای صاف دارد. مهندسان دکمه هوم را رها کردند تا جایی برای قاب‌های متقارن باز شود و Touch ID به دکمه پاور بالا، مشابه iPad Air، منتقل شد. طراحی مجدد دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina با وضوح 2360×1640، فناوری True Tone و روشنایی 500 نیت است.

اپل همچنین در حال انتشار صفحه کلید جادویی است که به صراحت برای iPad جدید طراحی شده است. این کیبورد دارای کلیدهایی با اندازه کامل با فاصله 1 میلی متری است. دارای یک ترک پد بزرگ با پشتیبانی از کلیک در هر مکان و حرکات چند لمسی. صفحه کلید جداشدنی به صورت مغناطیسی به رابط هوشمند در لبه iPad متصل می شود. همچنین شامل پشتیبانی از Apple Pencil (نسل اول) می شود.

iPad جدید همچنین اتصال بی سیم را با پشتیبانی از Wi-Fi 6 و 5G برای مدل های سلولی ارتقا می دهد. به پشتیبانی از سیم کارت فیزیکی و eSIM با فعال سازی روی دستگاه ادامه خواهد داد. تامین انرژی تمام ویژگی ها، پردازنده A14 Bionic است. اپل قول داده است تا 20 درصد عملکرد CPU و 10 درصد بهبود در پردازش گرافیکی نسبت به A13 در نسل نهم iPad داشته باشد.

دوربین‌های به‌روزرسانی‌شده شامل یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با فیلم‌برداری ۴k، ۲۴۰ فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن و یک دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هستند. دوربین جلو ارتقا یافته در لبه افقی قرار گرفته است و FOV 122 درجه را با پشتیبانی از Center Stage، فناوری اپل برای متمرکز نگه داشتن کاربران در هنگام حرکت در اطراف، ارائه می دهد.

بخونید:  آمازون یک عکس دیگر از ساخت یک MMO ارباب حلقه ها می گیرد