دولت بریتانیا متا را مجبور به فروش Giphy می کند

متا اکنون باید روی دولت دیگری تمرکز کند که نارضایتی خود را از خرید متفاوت نشان می دهد. کمیسیون تجارت فدرال اخیراً از متا شکایت کرده است تا از خرید «Within»، سازنده یک اپلیکیشن تناسب اندام واقعیت مجازی محبوب جلوگیری کند. FTC ادعا می کند که این تلاش “ضد رقابت” است، درست مانند خرید متا از Giphy. تفاوت اصلی بین این دو موقعیت این است که FTC ادعا می کند این اقدام برای خرید ممکن است قوانین ایالات متحده در مورد انحصارها را نقض کند.



منبع

Giphy بلافاصله در نوامبر 2021 به تصمیم CMA اعتراض کرد. در کمال تعجب، مدیران شرکت اعلام کردند که Giphy بدون پایگاه کاربر متا برای کسب درآمد از گیف‌ها، “هیچ کسب و کار درآمدزایی معنی‌داری” ندارد. آن‌ها همچنین گفتند که گیف‌ها «خارج از مد» و «مختل‌شده‌اند. متا نیز به نمایندگی از ادغام بحث کرد و گفت که بر این باور است که خرید Giphy «انتخاب‌های بیشتری برای همه می‌دهد» و به کاربران یا رقابت آسیبی نمی‌رساند.

چرا مهم است: در سال 2020، متا پایگاه داده اشتراک گذاری GIF Giphy را به قیمت 315 میلیون دلار خریداری کرد. این فروش بلافاصله مورد بررسی دقیق نهادهای نظارتی بریتانیا قرار گرفت که آن را روشی برای محدود کردن رقابت می دانستند. پس از یک سال درخواست تجدیدنظر، رگولاتورها به متا دستور دادند تا Giphy را بفروشد.

این اعتراض نزدیک به یک سال ادامه یافت، اما قاضی در نهایت از CMA حمایت کرد. امروز، سازمان نظارت بر مصرف کنندگان به متا دستور داد تا Giphy را بفروشد تا از انحصار ضد رقابتی جلوگیری کند. متا این حکم را پذیرفت، حتی تا آنجا پیش رفت که تایید کرد که این فروش در سراسر جهان اعمال خواهد شد، نه فقط در بریتانیا. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا فروش مجدد Giphy توسط متا تکمیل شود، اما دولت بریتانیا معتقد است که هم برای مصرف کنندگان و هم برای رقبا عالی خواهد بود.

بخونید:  سازمان‌های فضایی برای زمان جهانی ماه تلاش می‌کنند

متا متوجه تعداد زیادی از افرادی شد که از Giphy استفاده می کردند و سعی کرد شرکت را خریداری کند و فروش آن را در سال 2020 به قیمت 315 میلیون دلار نهایی کرد. این خرید به سرعت توجه رگولاتورهای سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) را به خود جلب کرد و گفتند که این معامله “رقابت در رسانه های اجتماعی و بازار تبلیغات نمایشی” را کاهش می دهد. رگولاتورها سپس به متا دستور دادند که Giphy را دوباره بفروشد.

Giphy یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری GIF در اینترنت است، که این شرکت تا سال 2017 بیش از 200 میلیون کاربر فعال ماهانه گزارش کرده است. اگر تا به حال سعی کرده‌اید یک GIF گربه‌ای بامزه برای شخصی ارسال کنید، این احتمال وجود دارد که از آن استفاده کرده باشید. Giphy برای انجام آن.