ایلان ماسک، توییتر کاربران بیشتری اضافه می کند اما درآمد کمتری به دست می آورد

توییتر می‌گوید کاهش درآمد سالانه به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله عدم اطمینان پیرامون شرکت در نتیجه پیشنهاد ماسک – این وضعیت باعث شده است که توییتر چشم‌انداز کمتری برای تبلیغ‌کنندگان جذاب باشد. همچنین به رکود اقتصادی و تکان دادن صنعت تبلیغات توسط اپل اشاره کرد که دامنه ردیابی کاربران را در سال گذشته محدود کرد، همان دلایلی که اسنپ برای نتایج ضعیف تر از حد انتظار در سه ماهه دوم خود ذکر کرد. فروش تبلیغات فقط 2 درصد افزایش یافت، اما کافی نبود.

بسیاری بر این باورند که قانون احتمالاً در این مورد طرفدار توییتر است، و این پیش‌بینی درست در این هفته ثابت شد که قاضی درخواست توییتر را برای یک محاکمه سریع (پنج روز) که امسال (اکتبر) به جای سال آینده برگزار می‌شود، پذیرفت.



منبع

نتایج سه ماهه دوم سال 2022 توییتر نشان می دهد که درآمد سه ماهه دوم آن 1.18 میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش سه ماهه و سالانه است، البته فقط اندکی. با این حال، میانگین کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد (mDAU) آن در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2021 16.6 درصد افزایش داشت و به 237.8 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.

چه اتفاقی افتاده؟ توئیتر علاوه بر شکایت از ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان را نیز به خاطر کاهش درآمدش مقصر می داند. این پلتفرم شاهد افزایش تعداد کاربران خود در سه ماهه دوم سال بود، اما این به نتیجه سالم تری تبدیل نشده است، چیزی که تا حدودی دلیل آن را اختلال ناشی از پیشنهاد ماسک برای شرکت قبل از خروج می داند.

بخونید:  PlayStation 5 beta software adds Dolby Atmos, 8TB SSD support, and new UI features

حماسه تلاش ماسک برای خرید توییتر اوایل این ماه به دلیل این موضوع طولانی مدت که تعداد حساب‌های جعلی در این سایت وجود دارد، پایان یافت. این شرکت به سرعت شکایتی را آغاز کرد به این امید که رئیس تسلا را مجبور کند که معامله را تکمیل کند یا مبلغ بسیار زیادی را بپردازد.

1.18 میلیارد دلار مبلغ کمی نیست، اما هزینه ها و مخارج توییتر در این سه ماهه بالغ بر 1.52 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است. زیان خالص 270 میلیون دلاری را گزارش کرد که 33 میلیون دلار آن مربوط به “در انتظار تملک” شرکت بود. سه ماهه دوم سال 2021 شاهد یک تور بود سود 66 میلیون دلار

توییتر اعلام کرد که با توجه به وضعیت ماسک، میزبانی کنفرانس درآمد، صدور نامه سهامداران یا ارائه راهنمایی های مالی را نخواهد داشت.