“باتری آب” سوئیسی با ظرفیت 20 میلیون کیلووات ساعت بالاخره کارکرد خود را آغاز کرد

علاقه مندان به انرژی های تجدیدپذیر اخیراً به فکر خارج از چارچوب بوده اند.

ماه گذشته، محققان موسسه بین‌المللی تحلیل سیستم‌های کاربردی (IIASA) طرح‌هایی را برای سیستمی مبتنی بر گرانش به اشتراک گذاشتند که از آسانسور در ساختمان‌های بلند برای تولید و ذخیره برق استفاده می‌کند. چند روز پیش متوجه شدیم که یک شرکت در فنلاند باتری ساخته است که از ماسه برای ذخیره برق به عنوان گرما استفاده می کند.



منبع

این نیروگاه دارای شش توربین پمپ است که می تواند 900 مگاوات برق تولید کند. این تاسیسات توسط Nant de Drance ساخته شده است و قادر به ذخیره 20 میلیون کیلووات ساعت برق است که باید به تثبیت شبکه انرژی سوئیس کمک کند. به ما گفته می شود که تخلیه مخزن Vieux Emosson تقریبا 20 ساعت طول می کشد.

یک باتری آبی از دو حجم بزرگ آب در ارتفاعات مختلف تشکیل شده است – در این مثال، آنها تقریباً 2000 فوت زیر زمین بین سدهای Emosson و Vieux Emosson در Valais قرار دارند.

انرژی اضافی را می توان برای پمپاژ آب از حوضه پایین به استخر بالاتر استفاده کرد. هنگامی که تقاضای برق افزایش می یابد، آب در استخر بالاتر اجازه می دهد تا به مخزن پایین تر جریان یابد. همانطور که آب جریان دارد، توربین هایی را می چرخاند که برق آبی تولید می کنند.

در متن: 2 میلیارد و 14 سال سوئیس طول کشیده است، اما “باتری آب” زیرزمینی این کشور اکنون کامل و عملیاتی شده است. این پروژه تا حدی به طول انجامید زیرا کارگران مجبور بودند بیش از 11 مایل از کوه های آلپ سوئیس را تونل بزنند.

بخونید:  مراقب این کلاهبرداری بسیار متقاعد کننده فیشینگ پی پال باشید