به گفته خودی ها، نیکون توسعه دوربین های DSLR را برای تمرکز بر بازار بدون آینه متوقف می کند

منابع آگاه به نیکی گفتند که نیکون به طور فزاینده ای در فروش گوشی های هوشمند با آرایه های دوربین یکپارچه قدرتمند از دست داده است. نیکون امیدوار است با دوربین‌های بدون آینه که دارای فناوری‌های دیجیتال پیشرفته‌تر هستند، رقابت موبایلی را شکست دهد.

اعتبار تصویر: Vinícius Vieira ft



منبع

این اولین باری نیست که ما صداهایی از این نوع را می شنویم، و همچنین این مکاشفه تعجب آور نیست. نیکون از زمانی که D6 در اوایل سال 2020 عرضه شد، مدل DSLR جدیدی عرضه نکرد و چند سال قبل از ساخت دوربین‌های دیجیتال کامپکت متوقف شد. در تمام این مدت، دوربین های گوشی های هوشمند با هر نسل بهبود یافته اند.

شایان ذکر است، نیکون همچنان مدل‌های DSLR موجود را تولید و توزیع می‌کند – آنها به سادگی هیچ مدل جدیدی تولید نمی‌کنند.

برداشت سردبیر: طبق گزارش‌ها، نیکون در حال آماده شدن برای خروج از بازار دیجیتال تک لنز رفلکس (DSLR) برای تمرکز بر توسعه مدل‌های بدون آینه کوچک‌تر و سبک‌تر است. اگرچه با توجه به تجاوز مداوم دوربین های تلفن همراه غیرمنتظره نیست، اما باید فکر کرد که عکاسان حرفه ای بعدی به کجا خواهند رفت.

دور شدن از دوربین‌های DSLR سطح بالا می‌تواند تأثیر عمیقی بر عکاسان حرفه‌ای داشته باشد که برای بهترین کیفیت تصویر ممکن به پرچمداران متکی هستند. بازار مصرف کننده ممکن است به خوبی به سمت دوربین های بدون آینه گرایش داشته باشد، اما با خروج نیکون و کانن، چه کسی قرار است به این بخش کوچک اما مهم در حال پیشرفت خدمات دهد؟

بخونید:  HP در تسویه حساب دیگری از طریق DRM کارتریج جوهر پرداخت می کند

Canon اواخر سال گذشته تایید کرد که از تجارت پرچمدار DSLR نیز خارج می شود.