تبلیغ Super Bowl نشان می‌دهد که تسلای دارای FSD دارای قابلیت FSD روی مانکن‌های بچه‌گانه می‌دود، به کالسکه‌ها ضربه می‌زند و به‌طور نامنظم رانندگی می‌کند.


یک سیب زمینی داغ: دیروز تبلیغات Super Bowl زیادی وجود داشت، از جمله تبلیغاتی که مربوط به تسلا بود. اما این تبلیغی از سوی شرکت خودروهای الکتریکی نبود. این یک انتقاد 30 ثانیه ای مملو از مرگ و میر کودکان شبیه سازی شده از سوی سازمانی بود که به ممنوعیت نرم افزار خودران کامل (FSD) این خودروساز اختصاص داشت.

تبلیغ Super Bowl که در واشنگتن دی سی، آستین، تالاهاسی، آلبانی، آتلانتا و ساکرامنتو پخش شد، کار پروژه سحر بود، سازمانی که خواستار جایگزینی نرم‌افزار در سیستم‌های کنترل‌شده کامپیوتری حیاتی با جایگزین‌های غیرقابل هک شود که هرگز شکست نمی‌خورد. .

در این تبلیغ یک تسلا مدل 3 با FSD درگیر (طبق پروژه The Dawn) نشان می‌دهد که روی یک مانکن روی خط عابر پیاده به همان اندازه و لباس بچگانه می‌دود، به سمت ترافیک روبرو می‌رود، به کالسکه می‌خورد، از کنار اتوبوس‌های مدرسه‌ای که متوقف شده می‌گذرد، نادیده می‌گیرد. علائم را وارد نکنید و در سمت اشتباه جاده رانندگی کنید. سپس صداپیشه ادعا می کند که تسلا با “بازاریابی فریبنده” و “مهندسی بسیار ناکارآمد” خود مردم را به خطر می اندازد.

به نظر نمی‌رسد که مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک، نگران این آگهی تجاری باشد، و در توییتی اعلام کرد که احتمالاً آگاهی عمومی را افزایش می‌دهد که تسلا می‌تواند خودش (با نظارت) رانندگی کند. او همچنین به حساب یکی از طرفداران تسلا که ادعا می کرد تبلیغ جعلی است، با یک ایموجی خنده پاسخ داد.

بخونید:  اپل iOS 17 شامل بسیاری از ویژگی های درخواستی می شود که انتظار می رود یک ویژگی بزرگ باشد

این اولین باری نیست که پروژه سپیده دم یک اخطار عمومی برای انتقاد از تسلا منتشر می کند. در ژانویه 2022، برای یک آگهی تمام صفحه در نیویورک تایمز که ادعا می کرد نرم افزار FSD خراب است و هر 8 دقیقه یک بار مرتکب خطاهای مهم رانندگی می شود، پرداخت کرد. این تبلیغ خواستار حذف FSD از جاده‌های عمومی تا زمانی بود که «1000 برابر کمتر خرابی‌های بحرانی» داشته باشد، و 10000 دلار به اولین کسی که بتواند «محصول تجاری دیگری از یک شرکت Fortune 500 را که هر 8 دقیقه یک‌بار یک نقص بحرانی دارد» معرفی کند، پیشنهاد می‌کرد.

آگوست سال بعد، پروژه سپیده دم ویدئویی منتشر کرد که دوباره چهار مانکن در اندازه کودک را نشان می داد که لباس های کودکانه پوشیده بودند توسط وسایل نقلیه تسلا برخورد می کردند. این شرکت در 11 آگوست نامه توقف و توقفی را به دن اودود، بنیانگذار پروژه سپیده دم فرستاد و خواستار حذف ویدیو شد. همچنین از O’Dowd خواسته است که یک بازپس گیری عمومی صادر کند و تمام مطالب ویدیو را ظرف 24 ساعت پس از دریافت نامه برای تسلا ارسال کند. اودود در یک پست وبلاگی پاسخ داد که ماسک را “فقط یک گریه کن دیگر پشت دامن وکیلش پنهان شده است.”

O’Dowd همچنین مدیر عامل Green Hills Software است که سیستم عامل ها و ابزارهای برنامه نویسی را برای سیستم های تعبیه شده توسعه می دهد. سیستم‌عامل بلادرنگ و سایر نرم‌افزارهای ایمنی آن در خودروهای iX BMW و سایر خودروهای خودروسازان مختلف استفاده می‌شود.

مخالفان متدولوژی آزمایش The Dawn Foundation در این تبلیغات را زیر سوال برده اند، در حالی که دیگران خاطرنشان می کنند که یکی از مشتریان Green Hills Software Mobileye متعلق به اینتل است که تراشه هایی برای نرم افزارهای خودران می سازد.

بخونید:  Beyond Gundam: Japan's $2.7 million real-life mech robot is available for preorder

این یک سال مختلط تاکنون برای تسلا بوده است. درحالی‌که مدیر نرم‌افزار آن اعتراف کرد که ویدئوی نمایشی معروف Autopilot در سال 2016 صحنه‌سازی شده است و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، شرکت و ماسک را به دلیل اینکه او و خانواده‌اش را دزدیده‌اند به شدت مورد انتقاد قرار داد، سیستم Autopilot تسلا پس از اینکه محققان NTSB دریافتند که درگیر نشده است، تبرئه شد. در زمان یک تصادف مرگبار در سال 2021.





منبع