دو نفر به اتهام توطئه برای قاچاق 30 میلیون دلار متات در چاپگرهای سه بعدی دستگیر شدند


WTF؟! ما داستان‌های زیادی در مورد افرادی شنیده‌ایم که سعی می‌کنند سخت‌افزار رایانه را از کنترل مرزی قاچاق کنند، اما به نظر می‌رسد برخی از محصولات در این دسته برای پنهان کردن موارد دیگر، مانند مواد مخدر، مناسب هستند. در استرالیا، دو مرد به اتهام تلاش برای قاچاق 30 کیلوگرم (66 پوند) مت آمفتامین به کشور با پنهان کردن آن در چاپگرهای سه بعدی متهم شدند.

گاردین (از طریق Tom’s Hardware) گزارش می دهد که این دو مرد، 33 و 36 ساله، گفته می شود که اعضای ارشد یک سندیکای جنایی بین المللی هستند.

AFP (پلیس فدرال استرالیا) و اف‌بی‌آی عملیاتی به نام عملیات آهن ساید را انجام دادند که در آن هر پیامی که از طریق پلت‌فرم ارتباطی رمزگذاری‌شده An0m ارسال می‌شد، طی سه سال از سال 2018 رهگیری می‌شد. یکی از پیام‌ها ظاهراً نشان می‌داد که یکی از این افراد هماهنگ کرده بود. بیش از 30 واردات مت آمفتامین به استرالیا در سال 2020.

خبرگزاری فرانسه با همکاری کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا (ACIC)، نقشه واردات 30 کیلوگرم مت به ارزش حدود 30 میلیون دلار به استرالیا را در چاپگرهای سه بعدی کشف کرد.

آژانس ها مواد مخدر را قبل از رسیدن به استرالیا در ایالات متحده کشف کردند. یکی از این دو مرد در اواخر ژوئیه توسط اداره تحقیقات جنایی تایوان در شهر نیو تایپه دستگیر شد، در حالی که دیگری در ماه اکتبر در شهر تائویوان دستگیر شد. هر دو به حمل غیرقانونی مواد مخدر دسته 2 متهم شده اند و در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به حبس ابد در تایوان محکوم شوند.

بخونید:  WeWork warns of "substantial doubt" over future of the company; shares plunge 25%

تصاویر پلیس فدرال استرالیا نشان می دهد که Flashforge Creator 3 که اکنون تولیدش متوقف شده است، انتخاب کانتینر قاچاقچیان بوده است. این چاپگر سه بعدی صنعتی دارای در است و ابعاد آن 627 × 485 × 615 میلی متر است که احتمالاً دلیل انتخاب آن را توضیح می دهد. همچنین وزن آن 52 کیلوگرم (114 پوند) است، بنابراین احتمالاً 30 کیلوگرم متا در چندین چاپگر پخش می شد.

اگرچه به اندازه پرینترهای سه بعدی جادار نیست، لپ تاپ ها اغلب برای پنهان کردن اقلام غیرقانونی استفاده می شوند، مانند این چاقوی عامل TSA که ماه گذشته در یک دستگاه گیگابایت پیدا شد.

بیشتر داستان‌های قاچاق معمولاً شامل افرادی می‌شود که از روش‌های غیرمعمول برای اتصال قطعات به بدن خود استفاده می‌کنند، از جمله این مورد اخیر زنی که سعی کرد با بیش از 200 پردازنده اینتل و 9 آیفون به ارزش 100000 دلار در داخل شکم باردار تقلبی پنهان شده وارد چین شود. .

همچنین مردی بود که سعی کرد 160 سی پی یو و 16 گوشی تاشو را از گمرک قاچاق کند، قاچاقچیانی که با کاسه پلاستیکی 256 سی پی یو را به بدن خود وصل کردند و زنی که ترفند مشابهی را با 102 آیفون امتحان کرد.



منبع