مدیر اف بی آی: TikTok می تواند بهترین ابزار جاسوسی چین باشد

در همین حال، ByteDance در مورد گفتگوهای فعلی (محرمانه) که با دولت ایالات متحده برگزار می کند، مطمئن است. این شرکت گفت که TikTok “در مسیری است که تمام نگرانی‌های منطقی امنیت ملی ایالات متحده را به طور کامل برآورده می‌کند، و آنها قبلاً گام‌های مهمی در جهت اجرای این راه‌حل‌ها برداشته‌اند.”



منبع

اظهارات Wray کاملاً با نظرات بیان شده توسط بسیاری از سیاستمداران ایالات متحده مطابقت دارد، با حمایت قابل توجه دو حزب از ممنوعیت کامل TikTok در کشور. کمیسر FCC، برندان کار، قبلاً گفته بود که دولت ایالات متحده باید یک ممنوعیت ملی را علیه برنامه چینی اعمال کند، در حالی که دولت با ByteDance برای رفع همه نگرانی‌های امنیتی در مورد TikTok کار می‌کند.

مدیر اف‌بی‌آی گفت: همه این ابزارها برای کنترل و جاسوسی «در دست دولتی است که ارزش‌های ما را ندارد» و همچنین اظهار داشت که چین «مأموریتی دارد که بسیار با آنچه به نفع مردم است در تضاد است». ایالات متحده.” اینها چیزهایی است که باید نگران دولت و شهروندان ایالات متحده نیز باشد.

یک راه‌حل بالقوه برای قابلیت‌های جاسوسی TikTok، مشارکت با یک شرکت آمریکایی مانند Oracle برای هدایت ترافیک کاربران آمریکایی از طریق سرورهای مستقر در ایالات متحده است، کاری که TikTok در ژوئن شروع به انجام آن کرد. به نظر می رسد رای قانع نشده است، زیرا او گفت این موضوعی است که در کمیته سرمایه گذاری خارجی در واشنگتن مورد بحث قرار می گیرد.

TikTok ابزاری قدرتمند برای جاسوسی و کنترل توده ای است و دیکتاتوری کمونیست چین می تواند هر کاری که می خواهد با آن انجام دهد. اینها، به طور خلاصه، نگرانی‌هایی است که کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، هنگام شرکت در رویدادی در دانشکده سیاست عمومی جرالد آر. فورد دانشگاه میشیگان بیان کرد.

بخونید:  گوگل اولین نسخه بتای عمومی اندروید 14 را برای دستگاه های پیکسل منتشر کرد

Wray بار دیگر TikTok، یک برنامه ویدیویی بسیار محبوب از ByteDance با 80 میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده و یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان را به عنوان یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی ایالات متحده توصیف کرد.

چرا مهم است: کریس رای بار دیگر نگرانی های واشنگتن را در مورد TikTok، یک برنامه ویدیویی فوق العاده محبوب که می تواند تهدیدی بی سابقه برای امنیت ایالات متحده باشد، به اشتراک گذاشته است. مسئله در الگوریتم و نفوذپذیری آن به دستگاه کنترل تکنوگرای دیستوپیایی حزب کمونیست است.

Wray خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل TikTok، الگوریتم توصیه‌های آن است که می‌تواند توسط مقامات پکن برای «دستکاری محتوا و در صورت تمایل برای استفاده از آن برای عملیات نفوذ» استفاده شود. Wray گفت که حزب کمونیست همچنین می تواند اطلاعات کاربران را برای عملیات جاسوسی سنتی جمع آوری کند.