مسابقه عکس دنیای جذابی را نشان می دهد که معمولاً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست

به هر حال دنیا کوچک است: نیکون هر سال مسابقه ای برای بهترین عکس از سوژه های کوچک برگزار می کند. ما بهترین ها را از بین 20 برنده برتر سال 2023 و چند جایزه افتخاری انتخاب کرده ایم تا با خوانندگان خود به اشتراک بگذاریم. خود را به اندازه یک مورچه یا کوچکتر کوچک کنید و وارد دنیای فوتومیکرووگرافی شوید.

نیکون برندگان چهل و نهمین مسابقه فوتومیکرووگرافی جهان کوچک خود را اعلام کرد، مسابقه‌ای که در آن تصاویر اجسام بسیار کوچکی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند قضاوت می‌شود. برخی از تصاویر قابل تشخیص هستند، برخی دیگر ترسناک هستند و برخی شبیه به نقاشی های انتزاعی هستند که برای آویزان کردن روی دیوار کاملاً مناسب هستند.

برنده رتبه اول مسابقه امسال حسنین قمبری و جیدن دیکسون هستند که عکس سر عصب بینایی یک جونده را 20 برابر بزرگ کرده اند (هدر). قمبری و دیکسون محققینی در موسسه چشم شیرها در پرث استرالیا هستند که بر روی رتینوپاتی دیابتی مطالعه می کنند.

این تصویر دقیق که شامل عروق شبکیه به اندازه میکرومتر (سبز)، پروتئین‌های انقباضی (قرمز) و آستروسیت‌ها (زرد) است، با یک تکنیک عکاسی به نام “انباشته شدن تصویر” گرفته شده است. از نظر فنی، هنرمند از انباشته فوکوس استفاده کرد و چندین تصویر را با اعماق مختلف ترکیب کرد تا تصویر کلی به همان اندازه واضح و تمیز باشد. آنها همچنین از فلورسانس استفاده کردند که از تابش و مواد رادیواکتیو برای تغییر رنگ عروق و اندام ها استفاده می کند.

آنچه در زیر می آید انتخاب ما از جذاب ترین برندگان و چند تذکر افتخاری است که فکر می کردیم جالب بود.

بخونید:  TSMC هست و بقیه هم هستن، آیا سامسونگ یا اینتل میتونن عقب بیفتن؟

اگر می‌خواهید همه ورودی‌های 2023 را ببینید، به وب‌سایت دنیای کوچک نیکون مراجعه کنید. این شامل 20 برنده، تذکرات افتخاری و تصاویری از تمایز است که ارزش بررسی دارند – در مجموع 86 عکس. همچنین دارای آرشیو گسترده ای از مسابقات گذشته است که می توانید تمام روز را به تماشای آن بگذرانید.

منبع