ویندوز 11 اکنون بر روی 400 میلیون دستگاه فعال ماهانه نصب شده است

چه اتفاقی افتاده؟ آخرین سیستم عامل مایکروسافت از زمان عرضه آن در اکتبر 2021 بیش از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند، محبوبیت بیشتری به دست آورده است. منابع آگاه به Windows Central گفتند که ویندوز 11 اکنون بر روی بیش از 400 میلیون دستگاه فعال ماهانه استفاده می شود. داده‌های داخلی مشاهده شده توسط این نشریه نشان می‌دهد که این نقطه عطف اخیراً تحت الشعاع قرار گرفته است و مایکروسافت انتظار دارد تا اوایل سال 2024 به 500 میلیون دارایی ماهانه برسد.

ممکن است برخی از میزان نصب تا کنون شگفت زده شوند، اما در مقایسه با سیستم عامل های قبلی چندان خوب نیست. ویندوز 10 حدود 14 ماه طول کشید تا به 400 میلیون نصب فعال برسد و فقط کمتر از پنج سال طول کشید تا به یک میلیارد نصب فعال برسد.

StatCounter فاش می‌کند که ویندوز 10 همچنان فضای دسکتاپ ویندوز را با 71.62 درصد سهم سالم کنترل می‌کند. این در حالی است که ویندوز 11 23.64 درصد از نصب دسکتاپ ویندوز را به خود اختصاص داده است. رهبر سابق ویندوز 7، برای کسانی که امتیاز را حفظ کرده اند، اکنون تنها 3.33 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و ویندوز XP به سختی با 0.34 درصد عقب نشینی می کند.

ویندوز 11 همه کارت ها را از ابتدا نگه داشت. هنگامی که ویندوز 10 وارد شد، با یک تبلیغ ارتقاء رایگان و یک کمپین بازاریابی عظیم همراه شد. ویندوز 11 چندان مورد توجه قرار نگرفت و از همان ابتدا به دلیل نیاز به TPM محدود بود.

بخونید:  LG Display to start mass production of 17-inch foldable OLED panels for hybrid laptops

در مورد بعدی، ظاهراً مدیر مالی اینتل در اوایل این ماه نگفته بود که انتظار دارد در سال 2024 “ویندوز رفرش” شود. ویندوز 12 با نام ذکر نشده است، اما به نظر می رسد اکثر آنها موافق هستند که این دقیقاً همان چیزی است که خط کش از نام خود منظور کرده است. اظهار نظر.

شایعات منتشر شده در تابستان حاکی از آن بود که نسخه بعدی ویندوز ممکن است در پاییز 2024 با تعدادی ویژگی جدید از جمله نوار وظیفه شناور عرضه شود. گزارش دیگری جزئیات یک ویژگی شامل چندین “حالت” سیستم عامل را نشان می دهد که در پارتیشن های مختلف یک درایو ذخیره سازی قرار می گیرد تا شاید به روز رسانی سیستم عامل سریعتر و آسان تر برای کاربران نهایی شود.

منبع