نظرسنجی ایلان ماسک از کاربران می‌پرسد که آیا او باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند، 57.5 درصد رأی مثبت دادند.

چه اتفاقی افتاده؟ با توجه به اینکه نیمی از کارکنان توییتر از زمان ورود ایلان ماسک از این شرکت اخراج شده یا آن را ترک کرده اند، به نظر می رسد پست بعدی که ممکن است به دنبال پر کردن آن باشد، مدیر عامل باشد. ماسک اوایل امروز در یک نظرسنجی توییت کرد و از او پرسید که آیا باید از سمت رئیس کنار برود یا خیر. بیش از 17.5 میلیون نفر تاکنون رای داده اند و “بله” 57.5 درصد آرا را به دست آورده است.

عقب نشینی ماسک از وظایف خود در توییتر، خبری خوشایند برای سهامداران تسلا خواهد بود. قیمت سهام خودروی الکتریکی در سال جاری بیش از نصف شده است زیرا سرمایه‌گذاران نگران مشکلات توییتر هستند که ماسک را به شدت پرت می‌کند. او همچنین 40 میلیارد دلار از سهام تسلا را در 12 ماه گذشته فروخته است تا به پرداخت قبوض توییتر کمک کند. سهام تسلا در معاملات قبل از بازار اوایل امروز تقریباً 5 درصد افزایش یافت.





منبع

هرکسی که ماسک (اسنوپ داگ؟) را به عنوان مدیرعامل برعهده بگیرد، کار سختی در دستانش خواهد بود، به خصوص که دومین فرد ثروتمند جهان همچنان مالک این پلتفرم خواهد بود، بنابراین رئیس جدید احتمالاً باید از سیاست ها و استراتژی ماسک پیروی کند. توییتر. اینکه آیا جایگزینی ماسک به‌عنوان مدیر عامل، تبلیغ‌کنندگان عصبی را آرام می‌کند، مشخص نیست.

از زمانی که ماسک کمی بیش از 50 روز پیش به قدرت رسید، توییتر هرج و مرج شده است: اخراج مدیران و نیمی از کارکنان، حساب کاربری تایید شده/تویتر بلو به هم می ریزد، شکایت های حقوقی، هشدار اتحادیه اروپا در مورد کمک به ولادیمیر پوتین، خروج تبلیغ کنندگان، درگیری با اپل، و مسدود کردن حساب ها، از جمله روزنامه نگاران.

حدود 14 ساعت پیش، ماسک نظرسنجی دیگری را در توییتر منتشر کرد که بر تصمیمات یکی از شرکت‌هایش تأثیر می‌گذارد. او یک دهم سهام تسلا خود را بر اساس نتیجه یک نظرسنجی در سال 2021 فروخت و ماه گذشته پس از اینکه افراد بیشتری رای مثبت دادند، حساب‌های توییتر از جمله حساب دونالد ترامپ را بازگرداند. ماسک در توییتی نوشت: “آیا باید از سمت ریاست توییتر کنار بروم؟ من از نتایج این نظرسنجی تبعیت می کنم.”

ماسک در پاسخ به توئیت‌های بعدی گفت: “هیچکس شغلی را نمی‌خواهد که بتواند توییتر را زنده نگه دارد. جانشینی وجود ندارد.” او همچنین تهدید ورشکستگی را که در نوامبر مطرح شد، تکرار کرد: «و آن را [Twitter] از ماه می در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است.”