گزارش اخیر ادعا می کند که هارد دیسک های سیگیت و هیتاچی به احتمال زیاد از کار می افتند

توشیبا با میانگین طول عمر 34799 ساعت در صدر قرار گرفت. هیتاچی با مدیریت تنها 18632 ساعت، آخرین بار به پایان رسید. Maxtor عملکرد چشمگیری داشت و به 30000 ساعت رسید. هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال و سیگیت در حدود 20000 ساعت ساعت کار می‌کردند، در حالی که سامسونگ کمی بیش از 19000 ساعت به دست آورد که به سختی بهتر از هیتاچی بود.

Burlee تخمین زد که از تمام HDD های شکست خورده که دریافت کرده است، 80 درصد دچار خرابی های غیرقابل پیش بینی شده اند که شامل مشکلات الکتریکی، بدافزار، بلایای طبیعی یا سوء استفاده ساده می شود. او این درایوها را از مطالعه حذف کرد زیرا به دنبال HDD هایی بود که در استفاده منظم و قابل پیش بینی شکست خوردند. هنوز هم جالب است که اکثر هارد دیسک ها در اثر عوامل خارجی خراب می شوند.

Burlee نتیجه می گیرد که آزمایش نشان می دهد که درایوی که برای خرابی برنامه ریزی شده است، پس از حدود 25233 ساعت یا دو سال و 10 ماه استفاده شروع به نشان دادن علائم می کند. اگر هارد دیسک شما از این بازه زمانی گذشته باشد، باید بتواند مدت زمان بیشتری زنده بماند. جالب توجه است (و شاید تعجب آور نباشد)، بسیاری از تولیدکنندگان فقط 2 سال ضمانت بر روی هارد دیسک های مصرفی خود دارند، بنابراین محتاط باشید.



منبع

متریک بعدی که Burlee به آن نگاه کرد «شمارش بخش در انتظار» بود. بخش های معلق زیربخش های بد دیسک ها هستند. میانگین تعداد درایوهای مورد مطالعه 1548 بخش است. Burlee خاطرنشان می کند که یک هارد دیسک با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی “تنها کمتر از 2 میلیارد بخش کل” دارد. اگرچه میانگین ممکن است کوچک به نظر برسد، بخش های بد به سرعت جمع می شوند تا زمانی که هارد دیسک غیرقابل استفاده شود. بنابراین تعداد بالاتر نشانگر این است که دستگاه به سمت خرابی می رود.

بخونید:  فناوری تحقیقاتی آی‌بی‌ام، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی لبه را مقیاس‌پذیر می‌کند

در متن: در حالی که محبوبیت SSD ها همچنان در حال افزایش است، برخی از کاربران همچنان ترجیح می دهند یک هارد دیسک قابل اعتماد برای هزینه های مقرون به صرفه و ظرفیت ذخیره سازی بالا داشته باشند. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که خریداران ممکن است همیشه مطمئن ترین هارد دیسک ها را انتخاب نکنند.

اخیراً، استفاده معمولی از هارد دیسک (HDD) به شدت تغییر کرده است. از آنجایی که درایوهای حالت جامد (SSD) به وسیله ذخیره‌سازی اولیه تبدیل شده‌اند، هارد دیسک‌ها بهترین گزینه برای بازی‌ها، پشتیبان‌گیری از فایل‌ها یا فضای ذخیره‌سازی اضافی ارزان هستند. قیمت هارد دیسک در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و باعث شده است که برخی از خریداران برای هر موردی یکی از آنها را در رایانه های خود قرار دهند. بنابراین پیدا کردن یک مورد قابل اعتماد به همان اندازه مهم است.

در این آزمایش، هیتاچی با میانگین تعداد بخش های معلق 3348 – بیش از دو برابر میانگین، دوباره آخر را به پایان می رساند. سیگیت با 2671 واحد عقب بود و توشیبا نیز عملکرد چندان خوبی نداشت و به طور متوسط ​​تقریباً 1900 بخش معلق داشت. وسترن دیجیتال، سامسونگ و Maxtor به مراتب بهتر بودند و به ترتیب با 628، 529 و 228 بدسکتور امتیاز بسیار کمتری از میانگین کسب کردند.

تیموتی بورلی از Secure Data Recovery می‌خواست بداند چرا هارد دیسک‌ها خراب می‌شوند و کدام سازنده‌ها قابل اعتمادترین هستند. بنابراین او 2007 هارد دیسک شکسته را از شش سازنده آزمایش کرد – وسترن دیجیتال، سیگیت، هیتاچی، توشیبا، سامسونگ و مکستور. ظرفیت ها از 40 گیگابایت تا 10 ترابایت بود. او درایوها را در سال 2022 از مشتریان دریافت کرد. Berlee ساعت روشن شدن هر HDD و تعداد بخش های معلق را ضبط کرد تا طول عمر و شرایط خرابی آنها را تعیین کند.

بخونید:  July 2023 was the Earth's hottest month on record as more regions feel the effects of global warming