حکم جدید FCC به اپراتورهای تلفن همراه پیامی بسیار واقعی در مورد توقف پیامک های robospam ارسال می کند

در پایان بیانیه FCC آمده است: «کمیسیون همچنین نظرات عمومی بیشتری در مورد اقدامات تأیید اعتبار متن و سایر پیشنهادات برای ادامه مبارزه با روبات‌های کلاهبرداری غیرقانونی خواهد داشت».



منبع

یک طرح DNO توسط ارائه دهندگان ارائه می شود و شامل شماره های نامعتبر، تخصیص نشده، استفاده نشده و هر شماره مسدود شده ای است که قبلاً توسط کاربران آن درخواست شده است. علاوه بر برنامه های مسدود کردن، اپراتورها باید یک نقطه تماس مشخص برای افراد برای گزارش پیام های مسدود شده به اشتباه داشته باشند.

افزایش شدید موارد گزارش شده و میزان ضرر FCC را بر آن داشت تا اقدامات اخیر را از طرف همه مصرف کنندگان تلفن همراه انجام دهد. بر اساس بیانیه کمیسیون، تعداد شکایات مربوط به رباسکام از 3300 مورد در سال 2015 به تقریبا 19000 مورد در سال 2022 افزایش یافت. گزارش همراه به ضرر مصرف کنندگان به دلیل پیام های متنی تقلبی به مبلغ 231 میلیون دلار در طول سه ماهه اول سال 2022 اشاره می کند. ارقام خیره کننده تر نسبت به سال 2020 بیش از 62 درصد افزایش یافته است.

قوانین جدید که رسماً در 16 مارس تصویب شد، دستورالعمل های صریحی را برای اپراتورهای بی سیم ارائه می کند تا از مصرف کنندگان در برابر پیام های متنی تقلبی و غیرقانونی محافظت کنند. کلاهبرداری های پیام رسان، که به آن ارسال پیام ربات نیز می گویند، در چند سال گذشته به یک مشکل رایج تبدیل شده است. برخلاف تماس‌های رباتیک، متن‌های روباتی می‌توانند چندین استراتژی را برای بهره‌برداری از کاربران ناآگاه به کار گیرند، از مهندسی اجتماعی گرفته تا لینک‌ها و اطلاعات تقلبی اما با ظاهری معتبر.

بخونید:  نظرات، جوانب مثبت و منفی Apple AirPods Pro (نسل دوم).

دامنه حکم جدید شامل شبکه‌های بی‌سیمی می‌شود که از سرویس پیام کوتاه (SMS) و سرویس پیام چندرسانه‌ای (MMS) استفاده می‌کنند. این خدمات پیام رسانی بیش از حد (OTT) را که به خدمات اینترنتی موجود مانند Facebook Messenger، WhatsApp، Telegram و غیره متکی هستند، پوشش نمی دهد.

با وجود قوانین جدید، مشترکین تلفن همراه نباید صرفاً به مسئولیت‌های جدید اپراتور خود برای محافظت از خود متکی باشند. این اطلاعیه به توصیه‌ها و راهنمایی‌های قبلی FCC برای مصرف‌کنندگان تلفن همراه اشاره دارد که به دنبال محافظت از خود در برابر پیام‌های کلاهبرداری هستند. این شامل نکات و توصیه هایی در مورد نوع فعالیت هایی است که باید تماشا کنند، چگونه کاربران می توانند از خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنند، اطلاعات مربوط به اقدامات فعلی FCC، و پیوندهایی به اطلاعات اضافی در مورد متن های روباتی و سایر کلاهبرداری ها.

قوانین جدید اپراتورهای تلفن همراه را ملزم می‌کند تا پیام‌های مشکوک به فعالیت‌های جعلی را بر اساس نقطه مبدا مسدود کنند. دامنه این حکم در مورد پیام‌های متنی منشأ گرفته از طرح شماره‌گذاری آمریکای شمالی و شماره‌هایی که در یک طرح «معقول» مبدأ (DNO) شناسایی و گنجانده شده‌اند، اعمال می‌شود.

به طور خلاصه: در اوایل این هفته، FCC اولین حکم خود را برای رسیدگی به شیوه‌های ارسال پیامک غیرقانونی و robospam منتشر کرد. دستورالعمل جدید ارائه دهندگان تلفن همراه را ملزم می کند که پیام های بالقوه غیرقانونی را از شماره های نامعتبر، تخصیص نیافته، استفاده نشده یا مسدود شده مسدود کنند. این حکم به گونه ای طراحی شده است که برای همه کاربران تلفن همراه بدون در نظر گرفتن ارائه دهنده تلفن همراه انتخابی، سطوح حفاظتی مشابهی را ارائه دهد.

بخونید:  Nvidia GeForce Now Ultimate vs. New Graphics Card

بر اساس اعلامیه و نظرات FCC، حکم جدید هرزنامه متن روبات اولین موردی است که می تواند منجر به چندین اقدام آینده با هدف محافظت بیشتر از مشترکین تلفن همراه شود.