اپیک گیمز به برخی توسعه دهندگان 100 درصد سهم درآمد را ارائه می کند

به اختصار: یکی از انگیزه های اصلی فروشگاه Epic Games برای توسعه دهندگان این است که سهم درآمد آن سخاوتمندانه تر از Steam است. آخرین تلاش اپیک برای ساخت کاتالوگ فروشگاه به توسعه دهندگان 100 درصد از درآمد یک بازی را برای مدت زمان محدود و تحت شرایط خاص ارائه می دهد.

فروشگاه Epic Games (EGS) اکنون دو راه را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد تا تمام یا تقریباً تمام درآمد فروش خود را به مدت شش ماه حفظ کنند. این طرح ها می تواند به ویترین فروشگاه کمک کند تا بازی ها و عناوین انحصاری کاتالوگ بیشتری کسب کند.

Epic در ابتدا بازی‌ها را با پرداخت پول به توسعه‌دهندگان برای راه‌اندازی انحصاری بر روی EGS جذب کرد و Alan Wake II جدیدترین نمونه قابل توجه آن است. اکنون این شرکت در حال ترکیب انگیزه های پولی با سیستم خود انتشاراتی است که در ماه مارس با برنامه Epic First Run معرفی کرد.

از روز دوشنبه، اگر توسعه‌دهنده‌ای تصمیم بگیرد که یک بازی جدید را به مدت شش ماه در انحصار EGS نگه دارد، بین 88 تا 100 درصد از درآمد حاصل از تمام تراکنش‌های آن عنوان را حفظ خواهد کرد. سپس توزیع به مقدار پیش‌فرض (اما همچنان بسیار سخاوتمندانه) 88 درصد برمی‌گردد. دوره های دسترسی اولیه به حساب انحصار شش ماهه می باشد. این برنامه می تواند توسعه دهندگان مستقل بیشتری را تشویق کند تا منحصراً در EGS راه اندازی کنند.

Epic تقسیم 88٪ را به عنوان یک چالش برای 70٪ که Steam و سایر ویترین های دیجیتال به طور سنتی اعمال می کنند، ارائه کرد. در سال 2018، طبق گفته Epic، Valve سهم توسعه دهندگان خود را به 75 درصد از کل درآمد بالای 10 میلیون دلار و به 80 درصد برای درآمد بیش از 50 میلیون دلار افزایش داد.

بخونید:  Pornhub با مسدود کردن دسترسی این ایالت به قانون تأیید سن یوتا اعتراض می کند

عناوین جدید انحصاری تنها محور مشوق های Epic نیستند. یکی از بزرگترین مزیت های Steam نسبت به EGS کاتالوگ عظیم بازی های آن است که قبل از EGS و عناوین قدیمی از دهه 1990 و اوایل دهه 2000 منتشر شده است. “Now on Epic” برنامه جدیدی است که شرکت های شخص ثالث را تشویق می کند تا عناوین قدیمی تر را در EGS آپلود کنند.

مانند Epic First Run، Now on Epic زمانی که توسعه دهندگان بازی های منتشر شده قبلی را به EGS بیاورند، تمام درآمد فروش را به مدت شش ماه تضمین می کند. عناوین واجد شرایط باید قبل از 31 اکتبر 2023 روی سرویس گیرنده یا اشتراک رایانه شخصی دیگری راه اندازی شده باشند.

برخلاف Epic First Run، Now on Epic یک پیشنهاد موقت است. توسعه دهندگان باید تا 31 دسامبر 2024 ثبت نام کنند و بازی های خود را تا 30 ژوئن 2025 منتشر کنند. علاوه بر این، اگر کمتر از سه عنوان داشته باشند، باید حداقل سه عنوان را به EGS یا همه محصولات خود منتقل کنند.

زمان اعلام این خبر حاکی از آن است که اپیک در تلاش است تا به سرعت جذابیت فروشگاه و در نتیجه سود احتمالی را برای جبران مشکلات اخیر خود افزایش دهد. ماه گذشته، Epic برنامه‌های خود را برای اخراج بیش از 800 کارمند و واگذاری Bandcamp که فقط در سال گذشته خریداری کرد، تأیید کرد. تیم سوئینی، موسس و مدیر عامل شرکت، اعتراف کرد که این شرکت مدت‌هاست که بیش از درآمد خود پول خرج کرده است.

منبع

بخونید:  Arm از طراحی‌های جدید CPU و GPU موبایل با هسته‌های 64 بیتی رونمایی کرد