ایلان ماسک موافقت کرد که خرید توییتر را با قیمت اصلی ادامه دهد

توییتر اعلام کرد که نامه را دریافت کرده و قصد دارد این معامله را با قیمتی که ابتدا در ماه آوریل بر سر آن توافق کرده بودند، بپذیرد. ماسک بعداً توییت کرد که قصد دارد توییتر را به یک “برنامه همه چیز” تبدیل کند که احتمالاً به معنای گسترش مجموعه ویژگی های آن به چیزی فراتر از رسانه های اجتماعی است. این باعث می‌شود که کمی شبیه به WeChat، یک برنامه رسانه اجتماعی محبوب در چین باشد که برای سفارش غذا، رزرو سفر، پرداخت و غیره نیز استفاده می‌شود.

پس چگونه کل این مصیبت آغاز شد؟ در ماه آوریل، ماسک فاش کرد که 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است. این شرکت به سرعت به او یک کرسی در هیئت مدیره خود پیشنهاد داد، که ماسک در نهایت آن را رد کرد زیرا او را از دستیابی به سهامی بیش از 14.9 درصد منع نمی کرد. سپس این میلیاردر برنامه های خود را برای خرید کل شرکت در معامله ای به ارزش 44 میلیارد دلار اعلام کرد.

به طور خلاصه: به نظر می رسد ایلان ماسک دوباره نظر خود را تغییر داده است و توییتر را با مبلغ مورد توافق اولیه خریداری خواهد کرد. او در نهایت 54.20 دلار به ازای هر سهم پرداخت خواهد کرد که ارزش کل معامله حدود 44 میلیارد دلار است.

در چند هفته آینده باید ببینیم که آیا توییتر خصوصی می شود یا خیر و در نهایت این ترن هوایی به پایان می رسد.





منبع

ماسک احتمالاً (دوباره) نظر خود را تغییر داد زیرا تیم حقوقی‌اش بر این باور بودند که پرونده به نتیجه نمی‌رسد. گزارش های مطبوعاتی حاکی از آن است که قاضی تعیین شده مکرراً در احکام پیش از محاکمه از توییتر حمایت کرده است، و ظاهراً ظاهراً اخیراً یک افشاگر انتظارات را به اندازه کافی بهبود نداده است.

بخونید:  اینتل Core i9-13900KF (QS) در بنچمارک‌ها به 6.1 گیگاهرتز رسیده است

پس از اینکه شرکت پذیرفت، ماسک به سرعت دچار سردرگمی شد و نگرانی‌هایی در مورد تعداد اکانت‌های اسپم و جعلی در توییتر و سایر موارد ذکر کرد. در ماه ژوئیه، او رسماً درخواست کرد که از این معامله خارج شود، که باعث شد شرکت از او شکایت کند. این دادگاه قرار است در 17 اکتبر آغاز شود و اگر دو طرف تا آن زمان به توافق نرسند، ممکن است همچنان ادامه یابد.