شکایت FTC می تواند مانع از تصرف 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision شود

این در قسمتی بود که در آن به از دست دادن دسترسی به CoD پس از سال 2027، با پتانسیل بالاتر برای تعویض پلت فرم اشاره داشت.

در استدلال های ارائه شده سونی به سازمان دیده بان بریتانیا، اشاره کرد که بازی های دیگر نمی توانند با CoD رقابت کنند و به عنوان مثال به Battlefield اشاره کرد. علی‌رغم شباهت‌های بین Call of Duty و Battlefield و با وجود سابقه EA در توسعه سایر فرنچایزهای موفق AAA (مانند FIFA، Mass Effect، Need for Speed ​​و Star Wars: Battlefront)، فرنچایز Battlefield نمی‌تواند ادامه یابد. از ماه آگوست در سال 2021، بیش از 400 میلیون بازی Call of Duty فروخته شد، در حالی که Battlefield تنها 88.7 میلیون نسخه فروخته بود.”

پلی استیشن 6 در سال 2028؟ pic.twitter.com/f7govC8R7A

— Piers Harding-Rolls (@PiersHR) 23 نوامبر 2022

جالب اینجاست که در پرونده سونی به پلی استیشن 6 نیز اشاره شده است. این شرکت معتقد است این کنسول حداقل تا سال 2027 وارد بازار نخواهد شد و به PS5 یک چرخه عمر هفت ساله می دهد.





منبع این معامله همچنین تحت نظارت فزاینده ای از سوی سازمان رقابت و بازار بریتانیا قرار گرفته است. بار دیگر، بیشتر اعتراضات از جانب سونی است که معتقد است مایکروسافت سری Call of Duty را انحصاری برای Xbox/PC خواهد ساخت. این علیرغم تضمین های مکرر شرکت ردموند مبنی بر عدم تحقق چنین حرکتی است. مایکروسافت حتی به سونی یک قرارداد 10 ساله برای حفظ این فرنچایز در پلی استیشن پیشنهاد داده است.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، اکثر تحقیقات FTC اکنون تکمیل شده است و ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت و بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن قبلاً از کار برکنار شده اند. اگر شکایتی وجود داشته باشد، احتمالاً ماه آینده خواهد رسید.

به طور خلاصه: خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با چالش هایی از سوی رگولاتورها در سراسر جهان مواجه شده است، اما این معامله در چند ماه گذشته به آرامی در حال تکمیل شدن بوده است. با این حال، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که احتمالاً یک دعوای حقوقی ضد انحصار را برای جلوگیری از تصاحب به راه می اندازد، ممکن است از بین برود.

به گزارش پولیتیکو که از سه نفر مطلع از این موضوع استناد می کند، شکایت FTC تضمینی نیست. این نشریه می افزاید که چهار کمیسیونر FTC هنوز به یک شکایت رای نداده اند یا با وکلای این شرکت ها ملاقات نکرده اند. اما با توجه به اینکه کارکنان FTC در حال بررسی این قرارداد هستند که ظاهراً نسبت به استدلال های دو غول فناوری شک دارند، به نظر می رسد یک شکایت محتمل ترین نتیجه باشد.

بخونید:  با ادامه کاهش تقاضای مصرف کننده، موجودی تراشه ها بیش از حد رشد کرده است